El conseller del DPTOP diu que aquest mes sortirà a exposició pública la variant est de Ripoll

Nadal apunta que ha de servir per a solucionar unes 'mancances històriques'

Nadal va assegurar que la inversió en diversos projectes de carreteres han de solucionar unes 'mancances històriques' d'aquesta comarca en comunicacions. Les diferents actuacions en carreteres previstes a la comarca tenen un cost de 84 MEUR. Segons han explicat fonts del DPTOP, la variant est de Ripoll, que evitarà passar per l'interior del municipi, tindrà un cost de 73 MEUR.

La Generalitat va fer oficial divendres el traspàs a l'Ajuntament de Ripoll dels trams urbans de les carreteres N-260, N-152Z i la C-151 A. Aquesta cessió de 'vells' trams de carretera es fa, segons va explicar el conseller, havent fet una inversió prèvia de 'quasi 3 MEUR' per tal de deixar aquests trams en condicions.

En el cas del tram traspassat de la carretera N-260 és d'1,5 Km que van des de la cruïlla amb el carrer Progrés i fins a l'encreuament de la C-17. El tram traspassat de la carretera N-152z va des de l'encreuament amb la C-17 i fins a la plaça Gran. Aquest tram té un quilometre. El tram de la C-151a traspassat va des de la cruïlla amb la carretera de Ribes de Freser (Ripollès) fins al giratori del polígon del Mas d'en Bosc. Aquest tram té 2,5 quilometres. En alguns d'aquests trams s'hi faran els propers anys altres actuacions de millora.
  • El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, explica el traspàs de trams urbans de carreteres a l'Ajuntament de Ripoll (ACN)