Comerços i establiments de Palamós s’organitzen per a fer serveis a domicili o d’urgències

El consistori ha publicat a les xarxes socials quins són i com contactar-hi

Molts comerços de Palamós (Baix Empordà) han reaccionat davant la situació de confinament dels ciutadans que comporta l’estat d’alarma provocat per la pandèmia del coronavirus, i s’han organitzat per a realitzar serveis a domicili o d’urgència.

La relació d’aquestes botigues i dels seus contactes es pot consultar a les xarxes socials municipals, i per tant ja es pot trobar a l’APP, Facebook, Instagram i Twitter de l’Ajuntament de Palamós.

Es tracta d’establiments de primera necessitat que s’ofereixen als ciutadans per tal de facilitar-los l’adquisició d’aliments o serveis, sense haver de sortir de casa seva, poden fer la comanda per telèfon, correu electrònic o WhatsApp, i garantint el transport d’aquests productes fins al domicili.

En aquesta relació hi ha comerços principalment d’alimentació com les carnisseries, xarcuteries, fruiteries o peixateries; però també d’espècies, llegums i fruits secs a granel; de begudes, també supermercats, biosupermercats o farmàcies; i s’inclouen fins i tot botigues de menjar per animals, perruqueries, bugaderies, ferreteries i d’informàtica.

A banda també es destaquen aquells establiments que tenen serveis d’urgències com òptiques o bé els dedicats a les telecomunicacions i la informàtica.

Cal recordar que l’estat d’alarma en vigència actualment obliga el confinament de les persones a casa seva i limita la mobilitat a determinades activitats: adquisició d’aliments, productes farmacèutics de primera necessitat, entitats financeres, desplaçament al lloc de treball, retorn a residència habitual, atenció i cura a menors d’edat, gent gran i altres persones especialment vulnerables. Igualment, es permet la circulació de vehicles particulars per les vies d’ús públic per a la realització de les activitats anteriorment referides o per al repostatge en benzineres.