Surt a informació pública l'estudi del túnel que passarà sota el castell de Sant Ferran

L'infraestructura ha de servir per enllaçar la futura Ronda Nord amb la N-II i la futura estació

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica aquest dilluns l'anunci d'exposició pública d'un dels projectes viaris més esperats a la capital de l'Alt Empordà. Es tracta de la ronda nord de Figueres, que ha d'enllaçar la N-II amb els accessos a la nova estació de tren, que es construeix al terme municipal de Vilafant (Alt Empordà).

El projecte preveu construir una nova carretera de gairebé dos quilòmetres, amb dos carrils per sentit de tres metres i mig cadascun. La nova ronda tindrà consideració de via urbana, i per això elements com les voreres es projectaran d'acord amb les disposicions que faci l'Ajuntament de Figueres.

La ronda nord, a més de ser un connector viari, també destaca per una singularitat: la construcció d'un túnel artificial a l'alçada del castell de Sant Ferran, que permetrà minimitzar l'impacte de la carretera damunt del territori. Es preveu que la inversió aproximada del projecte sigui d'uns 6 milions d'euros (MEUR).

Ara, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha tret a informació pública els estudis informatius i d'impacte ambiental de la nova carretera. A partir d'avui, s'obre un termini d'un mes per a presentar al·legacions als documents.

Regust agredolç

L'Ajuntament de Figueres ha valorat l'inici del tràmit amb un regust agredolç. Per una banda, el consistori ressalta que es fa 'un pas més' per concretar 'una infraestructura clau i llargament reivindicada' a la ciutat, que permetrà garantir les connexions amb la nova estació de tren mitjançant el túnel artificial.

Per altra banda, però, l'Ajuntament també alerta que la Generalitat contempla 'la possibilitat d'una execució inicial d'un dels dos túnels si el context econòmic i pressupostari ho requerís'. Per això, l'Ajuntament indica que, el fet que es faci només part del túnel per sota de Sant Ferran, 'podria provocar posar en funcionament una infraestructura que, des del primer dia, no donés resposta a les necessitats de la ciutat i del territori'.

Figueres recorda que el projecte de la ronda nord és una infraestructura 'llargament reivindicada', en paral•lel al perllongament de la C-31 perquè aquesta carretera connecti directament amb la nova estació des del Pont del Príncep. 'Ho demostren les interpel•lacions que l'alcalde, Santi Vila, ha fet al conseller Joaquim Nadal en forma de pregunta al Parlament, o les múltiples trobades amb els responsables del Departament, en la darrera de les quals també hi ha assistit l'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys', conclou l'Ajuntament de Figueres.