Vilert vol que es 'desencalli' el traspàs de l'aeroport de Girona

El president de la Diputació de Girona opina que l'aeroport del Prat és prioritari

'Quan es produeixi el que s'ha de produir, que és el traspàs dels aeroports d'Aena cap al Govern de la Generalitat, la voluntat és compartir la gestió amb el territori', ha afirmat Enric Vilert que posa sobre la taula que el territori ha tingut un paper decisiu a l'hora de situar l'aeroport de Girona en el vuitè lloc en els rànquings dels aeroports espanyols. Per aquest motiu, ha afirmat que quan el Govern assumeixi la gestió d'aeroports com el de Girona o el de Reus ha de comptar amb el territori per 'compartir la gestió'.

En aquest sentit, Vilert ha explicat que hi ha qüestions amb més prioritat com el nou model de gestió de l'aeroport del Prat, però opina que després serà el torn dels altres aeroports. El president de la Diputació de Girona creu que les V Jornades d'Aeroports Regionals serà un bon fòrum per debatre quin és el futur que es vol per als altres aeroports. Les jornades es faran a Girona el 25 i 26 de febrer.

La crisi passa de llarg

Enric Vilert ha afirmat que en un moment en què tothom espera que retrocedeixi l'activitat a l'areoport de Girona a causa de la crisi, és una 'bona notícia' poder anunciar que aquest estiu hi haurà quatre vols diaris més que l'estiu passat. Mentre que l'estiu del 2009 hi va haver 58 vols diaris enguany en seran 62. A més, ha afirmat que la davallada d'un 4,1% en el nombre de passatgers no és preocupant tenint en compte que els vols xàrters d'esquí no han arribat a Girona i que Spanair va deixar d'operar des de l'aeroport.

El president de la Diputació ha explicat que estan en contacte amb altres aerolínies per poder oferir vols i una de les prioritats és tenir destins a l'Europa de l'Est. 'No tenim cap conveni sobre la taula per signar, però hi ha contactes', ha explicat Vilert que nega que les companyies aèries tinguin 'por' d'operar des de Girona perquè l'aeroport està pràcticament monopolitzat per Ryanair. 'L'aeroport té més capacitat que la que ocupa Ryanair', ha explicat Vilert que creu que si no hi ha més companyies és per qüestions de rendibilitat.

Durant les V Jornades d'Aeroports Regionals ponents de prestigi internacional tant del sector del transport aeri com del sector aeroportuari tractaran aspectes com els reptes i les estratègies del futur, un nou model de gestió a l'Estat o l'impacte socioeconòmic i turístic dels aeroports regionals en els seus territoris.