Acesa anuncia l'inici de les obres de construcció del tercer carril de l'AP-7 entre Vilademuls i la Jonquera

En tot moment es mantindran operatius dos carrils per sentit de la marxa

Les obres s'executaran seqüencialment i per trams, fet que permetrà que l'ampliació sigui progressiva i sostinguda al llarg de tot el període. En tot moment romandran operatius dos carrils per sentit –inclosos els trams en obres-, la qual cosa, afegida a la progressiva posada en marxa de l'ampliació minimitzarà els efectes sobre la fluïdesa del trànsit.

La licitació per contractar aquests treballs es va publicar el 29 de juliol al DOUE (Diari Oficial de la Unió Europea) i el 3 d'agost al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). La licitació es va endegar després que la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment aprovés el projecte constructiu d'aquests dos trams entre Vilademuls i Figueres Sud, de 17,3 quilòmetres, i entre Figueres Sud i La Jonquera, de 22,3 quilòmetres, amb un cost estimat 45,3 i 51,5 milions d'euros, respectivament.

Tercer carril Maçanet-Fornells

Quant a les obres de construcció del tercer carril actualment en marxa entre Maçanet i Fornells, s'han conclòs 12 quilòmetres i mig dels 37 totals. El mes de desembre passat van finalitzar tots els ponts i estructures dels viaductes d'aquest tram, les obres del qual es preveu que acabin el juliol del 2010. El projecte d'ampliació de l'AP-7 a la demarcació de Girona es completa amb l'ampliació a quatre carrils al tram Fornells-Vilademuls (circumval·lació de Girona), amb tres enllaços nous que s'afegiran als actuals de Girona Sud i Girona Nord. Aquestes obres es van licitar el mes de novembre passat i es preveu que es puguin iniciar el primer trimestre del 2010.

La inversió prevista per al conjunt d'actuacions a l'AP-7 suposa un desemborsament per part d'Acesa proper als 500 milions d'euros, dels quals 350 milions corresponen al projecte de l'AP-7 a les comarques de Girona. Aquesta inversió no suposarà cap increment de tarifa per a l'usuari ni tampoc l'extensió dels terminis de la concessió i representa la millora substancial del corredor estratègic del Mediterrani.