Olot vol millorar la connexió per carretera amb les futures estacions de Vilafant i Torelló

El desdoblament de l'A-26 seria una de les millores per connectar amb la futura estació de l'Alt Empordà

L'equip de Lluís Sacrest manté des de fa mesos converses amb l'Ajuntament de Torelló sobre la nova estació intermodal al costat de la carretera de Bracons que permetria a Olot i a la comarca tenir a uns 20 minuts la connexió amb la línia de Rodalies en direcció a Barcelona. Així mateix, el consistori garrotxí vol que el desdoblament de la línia Barcelona-Vic fins a Torelló, contemplada en la primera fase del Pacte Nacional per les Infraestructures, sigui realitat el més aviat possible. D'aquesta manera, la comarca tindria garantida la connexió amb tren a pesar d'haver quedat exclosa de l'eix transversal ferroviari, juntament amb Figueres.

Si se li suma la connexió amb la futura estació de Vilafant i el TGV també a uns 25 minuts, Olot estaria connectada a aquests dos transports. Per garantir un bon servei, però, caldrà millor les connexions per la via terrestre, amb una bona línia de transports públics en ambdues direccions a partir de busos llançadora i també amb uns bons accessos. Sobre aquest últim aspecte, el regidor d'Urbanisme, Joan Albesa, ha explicat que es demanarà al DPTOP i al Ministeri de Foment que es resolgui el més aviat possible els enllaços amb l'estació de Vilafant i en especial amb l'eix pirenaic. Al ple d'aquest dijous, es portarà aquesta proposat d'acord on s'inclou també el seu suport a l'Ajuntament de Torelló en la creació de la nova estació intermodal.

Per altra banda, i en relació a les crítiques de l'oposició sobre la 'resignació' del consistori davant l'exclusió de la ciutat de l'eix transversal ferroviari, Albesa ha assenyalat que es tracta en realitat d'un 'exercici de responsabilitat' davant una 'decisió que ja està presa' i que el que cal són 'debats realistes' i 'constructius', no pas un enfrontament polític entre 'govern i oposició' que 'no porten enlloc'.