El servei de teleassistència de Girona augmenta el seu nombre d'usuaris fins als 1.440

El programa, activat des del 2006, ha rebut 2.139 trucades durant aquesta onada de fred

Segons fonts del sistema de teleassistència, la funció preventiva d'aquest servei s'ha mostrat "clarament" durant aquest mes de febrer. En concret, des del 31 de gener i fins al 15 de febrer, el sistema va activar en fase d'alerta un protocol d'atenció per a temperatures extremes i fenòmens meteorològics adversos per l'onada de fred. Aquesta no era la primera vegada que s'activava aquest protocol, tot i que va ser la situació d'alerta de més durada. Durant aquest període, el servei va gestionar 2.139 trucades de les quals 1.598 - un 75%- eren trucades realitzades a les persones usuàries del servei amb la intenció de fer-ne un seguiment. Normalment, el servei manté una mitja setmanal de 456 trucades de seguiment.

El servei decideix fer un seguiment tenint en compte la classificació de risc de l'empresa que valora la situació de cada persona des del moment en què són usuaris. Aquests factors de risc són l'edat, la família, la xarxa social i l'estat de salut, entre d'altres. Durant tot el pla d'alerta del sistema no es va produir cap incidència greu.

El sistema de teleassistència es basa en un petit dispositiu que la persona usuària té al seu abast amb el qual, mitjançant línia telefònica, pot posar-se en contacte les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any amb una centraleta que atén les seves necessitats.