El director de l'aeroport de Girona creu que Ryanair no tindrà tantes facilitats al Prat

Lluís Sala assegura que els avantatges d'un aeroport de les dimensions del Girona són majors

El lloretenc Lluís Sala fa pocs mesos que ha ocupat el càrrec de nou director a l'aeroport de Girona. La seva presa de possessió s'ha fet en un moment dolç per a l'equipament aeroportuari, l'únic català que va tancar el 2009 amb beneficis. Però Sala també ha arribat enmig de les incògnites que ha despertat la voluntat de Ryanair de començar a operar des de l'aeroport del Prat. Al nou director, però, l'anunci no l'espanta. I és que, al seu parer, 'a l'aeroport del Prat, Ryanair no tindrà les mateixes facilitats que a Girona'. Unes facilitats que es refereixen tant al moment de la implantació com a l'hora de portar a terme les operacions d'aterratge i enlairament. En referència al primer punt, Sala recorda l'ampli recolzament institucional –i també econòmic- que va rebre Ryanair tant de la Generalitat com de l'Estat per tenir una base a Vilobí d'Onyar.

Pel que fa a les operacions, el lloretenc explica que l'aeroport Girona, 'com que té instal·lacions senzilles', pot oferir 'un accés ràpid dels passatgers als avions', cosa que redueix les taxes que ha de pagar Ryanair per tenir l'avió estacionat a pista. A més, a Vilobí d'Onyar, els viatgers arriben caminant fins a l'avió o l'edifici de la terminal, i no es fa necessari l'ús de passarel·les o autobusos llançadora. 'Aquestes condicions no les poden donar aeroports del pes i de l'envergadura de Barcelona', ha afirmat Lluís Sala. I és que, de fet, Aena ja va advertir Ryanair que les seves operacions des del Prat es farien en igualtat de condicions que la resta de companyies que ja hi estan instal·lades.

Tot i això, el nou director de l'aeroport de Girona admet que 'el potencial del Prat és molt alt' i creu que Ryanair hi acabarà desembarcant. 'S'ha de tenir en compte que la companyia de baix cost ja opera a Madrid, i allà competeix amb les mateixes condicions que les altres', ha recordat Lluís Sala. Per això, admet que en el moment en què Ryanair s'instal·li al Prat, això repercutirà també a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar. 'L'aeroport de Barcelona és un extraordinari competidor, i això farà que sigui més difícil repetir els creixements que s'han donat fins ara a Girona', ha declarat. I ha afegit: 'En els propers mesos, caldrà estar atents de quina serà l'estratègia de Ryanair i veure fins a quin punt ens pot afectar'.

De totes maneres, Lluís Sala també admet que no s'han d'encendre els senyals d'alarma. 'Ryanair està molt satisfeta amb la seva presència a l'aeroport de Girona, per això hem de consolidar el que tenim i treballar perquè allò que donem sigui el més eficient possible respecte a Barcelona', ha indicat.

Sense mullar-se en la gestió

El nou director s'ha mostrat molt caut a l'hora d'opinar sobre quin és el model de gestió que s'ha de donar a l'aeroport gironí. Lluís Sala ha reconegut tant la implicació de la Generalitat com de les institucions del territori a l'hora d'impulsar les instal·lacions, però no ha volgut anar més enllà.

Per això, s'ha abstingut d'entrar en aquest debat, ni tampoc ha valorat la proposta del ministre Blanco en relació al model de l'aeroport del Prat. 'No faré comentaris al respecte; crec que els propers mesos seran importants per definir el model dels aeroports, però aquest treball s'ha de fer amb independència de les declaracions', ha indicat. En aquest sentit, el nou director ha afirmat que el que li pertoca és acatar la decisió final de la negociació.