El web de TVC, l''Ara' i 'El Punt Avui' lideren el primer rànquing de mitjans digitals en català

L'audiència dels mitjans digitals en català acumula 6,8 usuaris únics i més de 75 milions de pàgines vistes

Segons les dades corresponents al mes de gener, el portal 3/24 (455.582) se situa en cinquena posició, Naciodigital.cat (368.925), Catalunya Ràdio (333.501) i Racó Català (265.982). En novena posició arriba el primer mitjà territorial, el 'Diari de Girona'. També apareixen Reusdigital.cat, el 'Capgros', 'L'Empordà', 'Tot Mataró', 'Portal de Lleida', 'Revista Cambrils' o Lafura.cat.

El primer rànquing formal corresponent al mes de febrer estarà disponible a partir del 10 de març.

El portaveu del Govern, Francesc Homs, ha assegurat que la comunicació digital "té més futur que cap altra" i a Catalunya és un "gran revulsiu". Homs ha fet una defensa dels mitjans digitals com a "garantia de pluralisme i valors democràtics essencials".

"El paper que tenen els mitjans digitals per la configuració d'un país com el nostre és fonamental i la prova és la capacitat lideratge que tenen al nostre país", ha insistit. Pel portaveu del Govern, cal "més llibertat, respecte i més possibilitats de defensar el que és just".

Rànquing per analitzar l'evolució de les audiències

Els mitjans digitals en llengua catalana per primera vegada la primera classificació que els permetrà diferenciar-se de la resta de l'Estat. L'Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) i l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) han impulsat el 'Rànquing de mitjans digitals en català', una classificació de periodicitat mensual que permetrà analitzar l'evolució de les audiències de tots els mitjans en llengua catalana. Busca ser un instrument útil per al sector perquè no queda diluït en la part baixa del rànquing espanyol.

D'aquesta manera, augmentaran les possibilitats de tenir-los en compte a l'hora d'inserir anuncis. El rànquing específic vol ser una eina d'utilitat per als publicitats en la planificació de campanyes dirigides a la població catalana que busquin l'audiència catalanoparlant.

D'altra banda, també esdevnidrà una bona eina per a l'administració, font segura de dades independents i auditades per assignar campanyes institucionals i ajuts a la promoció de mitjans de comunicació digitals en català.

L'audició i la classificació han estat elaborades per Nielsen i OJD Interactiva, que ho penjaran al web.