Roses posa en marxa els nous contenidors soterrats

S'incorporen amb aquesta acció 72 dues unitats -23 de rebuig, 18 de cartró, 16 d’envasos i 15 de vidre-

En total, Roses incorpora amb aquesta darrera actuació de soterrament de contenidor 72 noves unitats -23 de rebuig, 18 de cartró, 16 d’envasos i 15 de vidre-, repartits en nou illes distribuïdes al llarg del passeig Marítim (entre la Ciutadella i el Port Esportiu) i la ronda Miquel Oliva i Prat. Paral·lelament, aquesta setmana també es posaran en marxa dues illes soterrades més, instal·lades a la cruïlla dels carrers La Llotja amb Cap Norfeu i al carrer Bernat Metge.

El nou sistema permetrà als usuaris dipositar les deixalles amb molta més comoditat que amb el sistema convencional. Els nous contenidors, a més, tenen una major capacitat que els actuals, passant dels 368 m3 als 722 m3, la qual cosa permetrà també millorar el servei de recollida i posar punt i final als problemes de dimensionat existents fins ara, sobretot en les temporades turístiques en què l’aportació de deixalles augmenta considerablement.

D’aquesta manera, cada illa soterrada mantindrà oberts els contenidors que siguin necessaris per captar el volum de residus corresponent a cada període de l’any. D’altra banda, el dimensionat del nou sistema ha tingut també en compte la propera implantació de la recollida de residus orgànics al municipi, de forma que la capacitat dels nous contenidors podrà afrontar la nova fracció sense cap problema.

Per a la correcta posada en marxa del nou sistema, el consistori ha optat per una campanya informativa activa, en la qual informadors ambientals explicaran i repartiran personalment als usuaris els 2.500 díptics editats amb les característiques i normes d’ús dels nous aparells. La distribució es farà en els domicilis, establiments comercials i equipaments de les àrees afectades, així com a peu de contenidor.

Amb les actuacions de soterrament progressiu que s’està realitzant, Roses pretén millorar tant la visió i la imatge dels seus carrers i places, com la tipologia, capacitat i ubicació dels diferents contenidors en funció de les fraccions que recullen i de les necessitats reals de cada indret, a fi d’evitar situacions de saturació de contenidors i d’embrutiment de la via pública.