Hotels i cases rurals amb el cartell de complet i restaurants amb més de 500 reserves. Aquesta és la situació que es viu a Olot a una setmana vista de la segona edició de la campanya turística i de promoció 'Olotx2'. Enguany, ja s'hi han sumat més de 50 comerços, un 20% més que l'any passat, i alguns dels restaurants adherits han decidit reproduir l'oferta altres caps de setmana, després de la campanya de promoció, perquè no donaven abast. En total, la pàgina web de l'esdeveniment ha rebut 11.000 visites, el 60% d'elles procedents de les comarques barcelonines.
L'esdeveniment també ha animat una desena de perruqueries del poble i aparcaments de la ciutat que oferiran 2x1. El proper cap de setmana, el 22 i 23 de febrer, la capital de la Garrotxa tornarà a multiplicar per dos amb la segona edició de la campanya promocional 'Olotx2'. Enguany, la iniciativa ha volgut ampliar-se arreu de la comarca, s'ofereixen 600 places d'allotjament a meitat de preu i compta amb el suport d'unes 200 empreses garrotxines. En concret, una quarantena d'hotels, cases rurals i càmpings de la comarca s'han adherit a la iniciativa oferint una nit a meitat de preu i dos nits o habitacions al preu d'una. També s'hi han sumat més de quaranta restaurants, cinquanta comerços i una desena de perruqueries i altres establiments com aparcaments i cafeteries que vendran els seus productes seguint el 2x1.
La novetat d'enguany es centra en l'àmbit musical. Durant tota la tarda del dissabte es podrà escoltar música en directe en una vintena d'escenaris repartits per tota la ciutat. A més, el cor de gòspel Messengers, subcampió del programa 'Oh Happy Day' de TV3, oferirà un concert gratuït a la plaça Major d'Olot. Tot això es complementarà amb una quinzena d'activitats turístiques de caire lúdic que es podran viure doble com passejades volcàniques en trenet, rutes en bici, concerts del festival 'El Mini' o visites guiades als museus que obriran les seves portes durant tot el cap de setmana.
"La veritat és que estem molt contents amb l'acollida de la iniciativa, les reserves avancen a molt bon ritme i enguany comptem amb més establiments, hotels i restaurants adherits", ha explicat el regidor de Promoció, Comerç i Turisme d'Olot, Estanis Vayreda. El regidor ha comentat que hi diversos hotels, cases rurals i restaurants del centre del poble ja han hagut de penjar el cartell de complet. "Encara queda oferta però hi ha restaurants que tenen tots els torns de divendres, dissabte i diumenge plens i altres que han hagut d'estendre l'oferta els caps de setmana posteriors a l'Olotx2' perquè ho tenien tot ple", ha assegurat. L'any passat, la primera edició de la campanya promocional va arribar al 70 i 90% d'ocupació i es van servir més de 7.000 àpats.
Enguany, els restaurants i hotels que s'han omplert més ràpid són aquells que acostumen a tenir uns preus més alts. "La gent aprofita per poder visitar aquell hotel que era més car o sopar en un restaurant d'alta cuina, en alguns establiments del centre de la ciutat ja s'han superat les 500 reserves", ha comentat el regidor.
Davant d'això, des del consistori veuen amb "molt d'optimisme" la segona edició de l'Olotx2'."Creiem que igualarem les xifres de l'any passat o les superarem perquè s'ha de tenir en compte que en aquesta segona edició tenim més establiments adherits", ha apuntat Vayreda. De moment, ja hi ha 50 comerços que oferiran els seus productes seguint la línia dels 2x1, un 20% més que l'any passat.
D'altra banda, el regidor ha explicat que el portal del segon 'Olotx2' ja ha rebut més de 11.000 visites i un 60% d'elles són de persones de fora de les comarques gironines. "Sobretot de Barcelona ciutat o veïns d'Osona i del Bages", ha assenyalat Vayreda. Ara, des del consistori només esperen que les reserves i l'afluència de ciutadans vagi creixent perquè Olot bulli d'activitat el proper cap de setmana. "Esperem que faci bon temps. Nosaltres continuarem la campanya a nivell nacional per atraure el màxim nombre de persones possible", ha conclòs el regidor.