Les darreres setmanes es parla molt de Ryanair i els incidents (que no accidents) en ple vol. Es podria iniciar un debat sobre el president de la companyia irlandesa, Michael O'Leary, i les seves excentricitats com també la manera en què roba als seus passatgers. Tanmateix, m'agradaria destacar una tàctica que molts usuaris estan aplicant en aeroports del Regne Unit i altres punts d'Europa.
Què passa quan vols embarcar dels primers en un vol de baix cost? Has de donar-te de cops de colze amb la resta de passatgers o bé pagar un extra i aleshores et donaran prioritat. Ara ja no. Resulta que totes aquelles persones amb minusvalidesa que requereixen de cadira de rodes passen els primers. Els seus acompanyants o personal de l'aeroport els atorguen prioritat i els situen a la part davantera de l'avió, en una zona reservada al costat de la finestreta.
Molts passatgers facturen les seves maletes i demanen una cadira de rodes per a poder embarcar, al·legant que tenen problemes de mobilitat. Sorprenentment, les noies que facturen no demanen cap mena de documentació que acrediti de la seva minusvalidesa i automàticament se'ls facilita prioritat d'embarcament i assistència.
Molts Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP -assafat@s-), han batejat aquestes situacions de "vols miraculosos" i és que la persona en qüestió arriba a l'avió en cadira de rodes i l'abandona pel seu propi peu. El motiu pel qual ho fan és perquè la normativa els obliga a entrar els primers, però també a sortir els últims. Com que la seva és una minusvalidesa fingida, s'aixequen sense miraments després d'aterrar i surten davant l'atònita mirada de la tripulació que els ha vist entrar en cadira de rodes.
ISS World, que facilita assistència als passatgers amb mobilitat reduïda, ha assegurat que molts usuaris a l'Aeroport de Stansted han demanat ajuda quan realment no la requerien i explica com s'ha incrementat en gairebé un 10% en un any les peticions. Per descomptat, aquest és un servei totalment gratuït i també es pot sol·licitar als aeroports catalans i espanyols.
Per cert, si aneu a Disneyland (California) també podeu fer el mateix i estalviar totes les cues per accedir a les atraccions. Malauradament fonts del parc temàtic ja han assegurat que revisaran el protocol a l'hora d'entregar el passi de "Persona amb mobilitat reduïda" a qui el sol·liciti.
Qui s'apunta?
Què passa quan vols embarcar dels primers en un vol de baix cost? Has de donar-te de cops de colze amb la resta de passatgers o bé pagar un extra i aleshores et donaran prioritat. Ara ja no. Resulta que totes aquelles persones amb minusvalidesa que requereixen de cadira de rodes passen els primers. Els seus acompanyants o personal de l'aeroport els atorguen prioritat i els situen a la part davantera de l'avió, en una zona reservada al costat de la finestreta.
Molts passatgers facturen les seves maletes i demanen una cadira de rodes per a poder embarcar, al·legant que tenen problemes de mobilitat. Sorprenentment, les noies que facturen no demanen cap mena de documentació que acrediti de la seva minusvalidesa i automàticament se'ls facilita prioritat d'embarcament i assistència.
Molts Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP -assafat@s-), han batejat aquestes situacions de "vols miraculosos" i és que la persona en qüestió arriba a l'avió en cadira de rodes i l'abandona pel seu propi peu. El motiu pel qual ho fan és perquè la normativa els obliga a entrar els primers, però també a sortir els últims. Com que la seva és una minusvalidesa fingida, s'aixequen sense miraments després d'aterrar i surten davant l'atònita mirada de la tripulació que els ha vist entrar en cadira de rodes.
ISS World, que facilita assistència als passatgers amb mobilitat reduïda, ha assegurat que molts usuaris a l'Aeroport de Stansted han demanat ajuda quan realment no la requerien i explica com s'ha incrementat en gairebé un 10% en un any les peticions. Per descomptat, aquest és un servei totalment gratuït i també es pot sol·licitar als aeroports catalans i espanyols.
Per cert, si aneu a Disneyland (California) també podeu fer el mateix i estalviar totes les cues per accedir a les atraccions. Malauradament fonts del parc temàtic ja han assegurat que revisaran el protocol a l'hora d'entregar el passi de "Persona amb mobilitat reduïda" a qui el sol·liciti.
Qui s'apunta?