Una granja de Maçanet, protagonista del darrer anunci de Danone

La campanya porta per nom "Granges familiars"

La granja familiar Can Ribas, localitzada a Maçanet de la Selva, protagonitza l’última campanya de Danone, “Granges familiars”. La companyia busca fer visible l’origen de la llet amb què es fabriquen els seus iogurts, i la importància que tenen les famílies ramaderes per a contribuir en el desenvolupament econòmic i social del món rural, garantint així la seva continuïtat.

Per aquest motiu, han escollit com a protagonistes als seus propis grangers, entre ells, la família Ruiz. Josep María es la quarta generació de ramaders que gestiona Can Ribas. Els seus besavis van comprar la granja el 1936, quan només comptava amb quatre vaques destinades al consum familiar. Vuitanta anys després compten amb més de 400 animals que proporcionen llet diàriament a Danone. La companyia és pionera establint relacions a llarg termini amb la comunitat grangera, de la qual un 61% ja és segona generació.

El propòsit és assegurar el relleu generacional, apoderant als grangers més joves a través de formacions i d’un equip de més de 20 experts professionals interns i externs, encarregats de donar suport i assessorament en diferents àrees: qualitat, seguretat alimentària, gestió tècnica i econòmica, medi ambient, benestar animal i legislació. El 51% de les granges de Danone porta col·laborant amb la companyia més de 25 anys i, l’objectiu és que, el 2025, més del 90% del volum de la seva llet procedeixi de granges amb relleu generacional.

“Participar en aquesta campanya ha estat una experiència molt emocionant i especial, ja que permet conèixer, no només com i d’on prové la llet amb què s’elaboren els iogurts, sinó també la història que hi ha darrere”, senyala Josep María. Can Ribas és una de les 220 granges familiars que col·laboren amb Danone i que generen, aproximadament, un total de 1.000 llocs de treball directe, que contribueixen a dinamitzar el món rural.

“Granges familiars” reflecteix la tasca que realitzen cada dia les famílies grangeres i com es transmet aquesta professió d’una generació a una altra. “Després de la celebració del centenari de la companyia, volíem recuperar aquesta història d’amor entre un pare i un fill, i traslladar-la també als nostres grangers. Donar a conèixer l’aposta permanent de Danone per la naturalitat i la llet de proximitat, al mateix temps que posem en valor la vocació que hi ha darrere de la feina que fan els nostres grangers diàriament” indica Cristina Kenz, vicepresidenta de Marketing de Productes Làctics i d’Origen Vegetal de Danone.