El PSC referma el compromís de començar les inversions del corredor del Mediterrani pel nord

Àlex Sáez defensa l'estesa del tercer rail fins a Portbou i l'aposta pel transport de mercaderies per tren

Les inversions del corredor del Mediterrani han de començar pel nord i, de fet, ja hi han començat. Aquesta és la proposta que ha llançat el cap de llista del PSC per Girona, Àlex Sáez. La proposta dels socialistes en aquest aspecte s'integra en l'aposta a favor del nus intermodal a l'entorn de la línia del TAV, el desdoblament de l'A2, la modificació del traçat de la línia de tren convencional al seu pas per Figueres i el corredor de mercaderies amb ample europeu des del port de Barcelona fins a la frontera francesa.

En aquest sentit, el candidat Àlex Sáez, ha ressaltat el compromís dels socialistes en la construcció dels accessos a l'estació aprofitant la convergència de les variants de l'A2 i l'A26 a partir de l'estudi informatiu elaborat pel Ministeri de Foment que descriu el corredor d'infraestructures en aquest punt.

"Alguns parlen del corredor del Mediterrani però la realitat és que ha estat possible gràcies als socialistes", ha assegurat el candidat del PSC. "La inversió prevista a la xarxa ferroviària d'alta velocitat a Catalunya és de 4.200 milions, més de 3.000 dels quals ja estan executats", ha reivindicat Sáez que afegeix que són inversions "fonamentals" que han de dinamitzar l'economia i la generació d'ocupació a l'Estat, a Catalunya i a les comarques gironines.

Sáez ha posat èmfasi en les possibilitats que obre per a les comarques gironines les inversions del corredor pel nord i l'ample europeu. "La connexió transfronterera és fonamental. No només per la línia del TAV, que modernitzarà el país com li correspon, sinó pel tercer rail ferroviari per al trànsit de mercaderies".

El compromís del PSC a l'entorn de l'estació de Figueres-Vilafant inclou també els enllaços des de la variant oest de l'A2, al punt on convergirà amb l'A26. Aquesta és, segons Sáez, una obra "cabdal" que ha de suposar un pas endavant en la millora de la mobilitat, tan de persones com de mercaderies, i en la connexió amb la costa brava nord, la Garrotxa i el Ripollès.