El bar de Girona denunciat per racisme obrirà una investigació per aclarir els fets

Pans & Company diu que l'empresa "no tolera actituds discriminatòries ni racistes"

El bar de Girona que ha estat denunciat per un cas de racisme per no voler servir un cafè a uns joves d'origen marroquí obrirà una investigació interna per aclarir els fets. La Generalitat, a través del conseller de Treball, Chakir El Homrani, ha anunciat aquest dimarts l'obertura d'un expedient sancionador. El local és de l'empresa Pans & Company i està situat a l'estació del TAV de la ciutat.
En un comunicat, l'empresa afirma que la seva política "es basa en la igualtat i respecte" i que "mai tolerarien una actitud discriminatòria i racista cap a ningú". Asseguren que tenen un "estricte protocol d'actuació" i que iniciaran una investigació interna per determinar "si hi ha pogut haver alguna conducta que no es correspon amb aquesta política".
 
El cas ha sortit a la llum després que l'Espai Antiracista de Girona-Salt pengés un vídeo a les xarxes socials on es veu com una cambrera de l'establiment es nega a servir un cafè a uns joves d'origen marroquí.

Des de l'Espai Antiracista remarquen que "no és un fet aïllat" i que un cas com aquest de discriminació racista "no es pot normalitzar". Segons la plataforma, tres joves d'origen marroquí van anar aquest dilluns a les set de la tarda a l'establiment de l'estació del TAV a Girona, on van demanar un cafè. "La treballadora es va negar a servir-los perquè tenia ordres del propietari de no servir a un perfil de gent", han explicat. En el vídeo que han penjat a les xarxes socials, la cambrera explica que compleix ordres del seu cap de no servir a persones que tenen vetada l'entrada. A continuació, un dels joves ho qüestiona tot dient que ell és de Manresa i que és el primer cop que entra al local.

Els joves van marxar de l'establiment i van posar-se en contacte amb membres de l'Espai Antiracista per exposar-los els fets. Pels volts de les vuit, alguns representants van anar a parlar amb la treballadora sobre el que havia passat i a demanar-li el full de reclamacions de l'establiment per denunciar uns fets "molt greus" de racisme. Segons la plataforma, la dona s'hi va negar i ells van respondre-li que no marxarien fins que els el donés. També van dir-li que estaven disposats a fer una concentració davant del local per denunciar-ho. Al cap d'una hora i després de trucar al seu cap, la treballadora els va lliurar el full de reclamacions.

Aquest dimarts al matí, el mateix conseller de Treball, Afers Socials i Família, Chakir El Homrani, ha anunciat l'obertura d'un expedient sancionador per part de la Generalitat i ha condemnat els fets amb el següent missatge a les xarxes socials: "Intolerable! De no atendre un client pel seu origen se'n diu racisme".