Perpinyà, Figueres i Girona volen unir esforços per crear un 'màrqueting territorial comú'

Aquest projecte acompanyaria l'obertura de la línia d'Alta Velocitat entre Barcelona i París, el desembre del 2012

En aquest sentit, Marta Felip, primera tinent d'alcalde de Figueres, ha esmentat "la gran força del Museu Dalí" i també ha destacat "la bona gastronomia de l'Empordà, el turisme de sol i platja, com també espais naturals de qualitat". "Però no tenim universitat", ha lamentat Felip. Per la seva banda, i com a president de la federació de 36 municipis del Rosselló, Jean-Paul Alduy ha ressaltat "un dèficit de marca en totes tres ciutats, llevat de Figueres, amb Dalí" i ha suggerit la creació d'una marca global "que queda per dissenyar, per poder acollir el TGV a través d'una campanya de comunicació d'alt nivell, que sortiria a la premsa europea".

Com a representant de l'ajuntament de Girona, Marta Madrenas ha matisat "que no estem preparats per seguir un moviment de marca global, perquè ens hi diluiríem, però ens hi hem d'apuntar". L'acte, amb participació de 150 actors del món econòmic, institucional i política de banda i banda de la ratlla fronterera, ha estat motiu per Romain Grau de posar de manifest "un mode econòmic orientat cap a la intel·ligència ". El president d'Opencat, Vincent Dumas, que ha moderat els parlaments, ha avançat la idea de "potenciar el diàleg" entre les ciutats com a condició "per treballar l'atractivitat, que és un motor de desenvolupament de l'eix eurocatalà a nivell internacional".