El port de Roses disposa de l’escar més gran entre Marsella i Barcelona

Són dues fosses, una de 30 metres de llargada per onze d'amplada i cinc de profunditat

La nova reforma de l’escar permet que la flota pesquera de Roses pugui tornar a fer el manteniment al mateix port sense haver de desplaçar-se com feien fins ara, contribuint a reduir les despeses a un sector ja altament afectat per la pujada del combustible i la reducció de captures. La millora d’aquests serveis portuaris també obre les portes al mercat internacional, situant Roses com a referent marítim.

El projecte, d’un milió i mig d’euros, forma part dels compromisos que Drassanes Despuig va assumir fa dos anys en front de Ports de la Generalitat i que Drassanes Despuig ha finançat en la seva totalitat. A més de la reconstrucció de tot el front de mar, també s’ha renovat la maquinària per moure embarcacions, que havia quedat obsoleta, i s’ha col·locat un travel lift que pot hissar embarcacions de fins a 220 tones.

Amb aquestes noves instal·lacions es pretén consolidar les drassanes de roses com a centre de referència en la reparació i manteniment de tot tipus de vaixells, i especialment de vaixells clàssics i iots de fins a 40 metres d’eslora.

Drassanes Despuig és una empresa familiar dedicada al món de la restauració d’embarcacions clàssics amb 20 anys d’experiència en el sector. Actualment realitza tasques de construcció, reparació i manteniment d’embarcacions de tot tipus. Tot i ser especialistes en restauració i manteniment de vaixells clàssics de fusta, Drassanes Despuig ha creat un equip complet per donar un servei integral a les embarcacions, des de mecànica fins a, i a vaixells de grans dimensions, com ara iots de 30 a 40 metres d’eslora o catamarans.

Paral·lelament a la prestació d’aquests serveis, Drassanes Despuig, té previst la creació un centre educatiu enfocat en la restauració i manteniment de vaixells amb l’objectiu de formar personal especialitzat en els oficis de la construcció naval.