Els comerciants del Mercat del Lleó de Girona regalaran un sarró de fruita per als nadons

Forma part d'una campanya per conscienciar als pares de la importància d'una alimentació sana

Els impulsors de la iniciativa han estat els comerciants que han trobat la complicitat del Col·legi de Metges de Girona, que de seguida va veure el valor de la campanya. La bossa conté una pera, una poma, un plàtan i una taronja, "les quatre fruites principals per començar cap als cinc mesos", explica el vicepresident del Col·legi, Francisco Vastida. Com a pediatre que és, ha assenyalat la importància que sigui fruita fresca la primera que comenci a menjar el nadó, i "què millor que la fruita del Mercat del Lleó", afegeix.

Per la seva banda, el president del Mercat del Lleó, Josep Campmajó, ha explicat que la campanya durarà com a mínim un any i que el que pretén és "portar bons hàbits i costums als nadons de l'àrea metropolitana de Girona".

La xifra de 2.000 bosses s'ha establert tenint en compte les dades estadístiques anuals de nadons en edat de començar a menjar fruita a Girona, Salt i Sarrià, tot i que són conscients que a les consultes mèdiques s'hi visiten nadons de tota la província i per tant preveuen que les bosses s'esgotin abans del previst. Els seus impulsors recorden que el val només es pot bescanviar per un sarró per nadó.