El Pirineu gironí es posiciona a la xarxa a través dels principals 'bloggers' de viatges del món

Els escollits passen una setmana d'experiències a la destinació amb l'objectiu que es converteixin en 'ambaixadors digitals'

Aquest és la segona vegada que el Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona organitza el que s'anomena 'blogtrip'. Després de l'experiència de l'estiu on es van convidar blocaires de referència a gaudir de les opcions que ofereix la Costa Brava, ara s'ha repetit l'experiència amb el Pirineu gironí. En la setmana que va durar el #InCostabrava, els comentaris, tweets i vídeos dels blocaires van recollir 17 milions de comentaris i #InCostabrava va ser dels tòpics més importants quatre vegades a la llista de viatges de Twitter, Wanderlisting.

Els bons resultats d'aquesta primera experiència ha fet que s'organitzi una segona edició. En aquest cas, s'han convidat deu blocaires d'arreu del món que han estat curosament seleccionats. El cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marín, ha explicat que es fa un seguiment dels blocaires que destaquen en el sector dels viatges -en aquest cas relacionats amb la temàtica de l'acció: natura, cultura i gastronomia- i es valora tant el nombre de seguidors com el nivell de popularitat i d'influència que tenen a les xarxes socials.

En aquest cas participen en l'acció des de l'editora de la revista National Geographic a col·laboradors de la guia de referència en viatges Lonely Planet o una periodista especialitzada en viatges del diari 'Telegraph', entre d'altres. Entre tots deu acumulen 549.969 seguidors.

Viatges en globus, avioneta o barranquisme

L'experiència va començar el passat dilluns i els blocaires tenen per endavant deu dies d'activitat frenètica. Segons explica Marín, la volutat és no informar massa de les activitats que faran per tal de buscar el factor sorpresa. Cada matí, tot el personal que treballa en l'organització del viatge els dóna indicacions bàsiques. Aquest dimecres, la indicació va ser portar banyador però cap dels deu blocaires sabia que s'endinsarien en les profunditats d'un barranc per descendir a peu pel riu Freser.

Equipats amb un vestit de neoprè i amb casc, els blocaires han pogut gaudir d'una activitat en plena natura, llançar-se de salt d'aigua de més de cinc metres, prendre fotografies de salts d'aigua i observar plantes autòctones que neixen al costat del riu. "És genial, molt divertit, no ho havia fet mai abans", exclama la blocaire de Nova York Julie Collazo que visita els Pirineus per primera vegada.

Tot i la dilatada llista de viatges que acumula, Collazo es mostra sorpresa per la bellesa de la natura del Pirineu i també per saber fer de la gent. "Són gent molt oberta i activa, es nota que hi ha un estil propi de vida aquí", explica. Collazo penja cada dia un comentari al seu bloc on hi té més de 21.000 seguidors.

Nelly Huang és de Singapur però des de fa any i mig viu a Granada. Explica que el seu bloc "no és sobre viatges típics" i es defineix com una blocaire "aventurera". Per això està encantada amb l'experiència del barranquisme i és la primera en llençar-se a l'aigua. Huang explica que el Pirineu és una bona destinació perquè "a diferència del que pot pensar la gent no només ofereix esquí". Per Huang, el que més l'ha sorprès és la varietat d'activitats que es poden fer en aquesta zona: "Hi ha cultura, esports, natura i un menjar que està boníssim", assegura.

El cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marín, els acompanya durant tota l'experiència. Marín reflexiona entorn la importància que els blocaires aprofitin el viatge per socialitzar-se amb la gent de la zona i poder parlar amb restauradors o hotelers. Malgrat que tenen una agenda molt completa (faran sortides en globus, avioneta, visita a la Vall de Núria, caiac o també aniran a caçar bolets), els han de reservar temps perquè puguin escriure i també han de controlar que tinguin Internet per poder-ho fer.

El reguitzell d'aparells mòbils, ordinadors i càmeres que transporten és gran i aprofiten qualsevol parada per ocupar tots els endolls i carregar-los. "Aquestes deu persones són veritables prescriptors de viatges i ara el que volem és que es converteixin en ambaixadors del Pirineu i que si algú els demana on poden anar els vingui al cap el Pirineu de Girona com a primera opció", justifica Marín.

El Patronat de Turisme té la voluntat de mantenir aquestes accions promocionals destinades als principals blocaires. Marín ha explicat però que, amb vistes a l'any que ve, tenen la intenció d'acotar més els temes i fer 'blogtrips' per exemple sobre submarinisme o vies verdes. "Busquem que els comentaris que es generin a la xarxa sobre la destinació siguin de qualitat", ha manifestat.

La gastronomia juga un paper fonamental en aquests dies i, per això, des del Patronat trien amb lupa els aliments que han de provar. "Com es diu aquest formatge tan bo?", demana la coordinadora dels blocaires, Arantxa Ros. Per endavant encara els queden quatre dies plens d'experiències amb l'objectiu que marxin impressionats per la destinació i aconsegueixin atraure'n visitants.