Foment ha licitat, amb la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat, el contracte de consultoria i assistència tècnica per a la redacció del projecte del traçat i construcció del tram de l'A-26 entre l'enllaç de Cabanelles i Figueres. El Ministeri concreta que s'inclourà com a annex una anàlisi ambiental on s'identificaran, descriuran i valoraran els problemes ambientals que pugui haver-hi, i on es projectaran les mesures correctores necessàries.
Foment ha assegurat que s'estudiarà "amb detall" la reposició dels camins, vies pecuàries, accessos o serveis que resultin afectats per la construcció de l'autovia, i que es mantindrà la coordinació amb les corporacions locals, les cambres agràries, la Confederació Hidrogràfica i altres entitats i organismes que puguin veure's afectades o que puguin aportar dades d'interès per a la redacció de l'estudi.
D'altra banda, per millorar la seguretat dels ciclistes i d'acord amb els objectius i directrius del Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport (PEIT), s'analitzarà la compatibilitat de les actuacions que s'hagin de projectar amb els usos ciclistes que puguin ser incompatibles.
Un cop feta la licitació del projecte, la data límit perquè les empreses presentin els seus plans és el 27 d'octubre d'aquest any, segons ha concretat Foment. El 12 de desembre es farà l'obertura pública de les ofertes, per després adjudicar el projecte de construcció d'aquest tram.
L'autovia A-26, que ressegueix el traçat de l'actual N-260 (o Eix Pirinenc), ha de creuar tot l'Empordà i part de la Garrotxa, i connectar Figueres, Besalú i Olot. L'únic tram construït fins ara és el que connecta l'enllaç d'Olot Nord amb l'enllaç de la N-260 amb la C-66, a Besalú. La construcció de l'autovia ha experimentat retards en els últims anys, i el tram Besalú-Figueres ha generat polèmica i les crítiques d'ajuntaments, ecologistes i pagesos.
Foment ha assegurat que s'estudiarà "amb detall" la reposició dels camins, vies pecuàries, accessos o serveis que resultin afectats per la construcció de l'autovia, i que es mantindrà la coordinació amb les corporacions locals, les cambres agràries, la Confederació Hidrogràfica i altres entitats i organismes que puguin veure's afectades o que puguin aportar dades d'interès per a la redacció de l'estudi.
D'altra banda, per millorar la seguretat dels ciclistes i d'acord amb els objectius i directrius del Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport (PEIT), s'analitzarà la compatibilitat de les actuacions que s'hagin de projectar amb els usos ciclistes que puguin ser incompatibles.
Un cop feta la licitació del projecte, la data límit perquè les empreses presentin els seus plans és el 27 d'octubre d'aquest any, segons ha concretat Foment. El 12 de desembre es farà l'obertura pública de les ofertes, per després adjudicar el projecte de construcció d'aquest tram.
L'autovia A-26, que ressegueix el traçat de l'actual N-260 (o Eix Pirinenc), ha de creuar tot l'Empordà i part de la Garrotxa, i connectar Figueres, Besalú i Olot. L'únic tram construït fins ara és el que connecta l'enllaç d'Olot Nord amb l'enllaç de la N-260 amb la C-66, a Besalú. La construcció de l'autovia ha experimentat retards en els últims anys, i el tram Besalú-Figueres ha generat polèmica i les crítiques d'ajuntaments, ecologistes i pagesos.