'Salvem l'Empordà' denuncia les agressions que està patint el territori amb una cercavila per la C-31

Aquesta carretera segons l'entitat ecologista és un 'clar exemple d'agressió al territori'

'Per un millor demà, salvem l'Empordà'. Amb aquesta consigna un centenar de persones han fet aquest diumenge al migdia una cercavila reivindicativa per la carretera C-31 a l'altura de Ventalló, a l'Alt Empordà, per denunciar les agressions que està patint el territori.

La marxa ha recorregut durant més de mitja hora la via C-31, un 'clar exemple d'agressió al territori', tal com ha afirmat el portaveu de la plataforma 'Salvem l'Empordà', Eduard Martí. Segons ha explicat Martí, la C-31 és una 'autèntica fractura al territori irreversible' i una obra 'totalment desmesurada' per aquest territori.

A més de la cercavila, l'acte també ha comptat amb actuacions musicals i amb representacions, com per exemple, la 'molifixió de l'Empordà', una parodia on un empordanès s'ha penjat d'un molí de vent simbolitzant que l'Empordà serà crucificat si hi instal·len centenars de molins. Tot seguit, i penjat del molí, aquest empordanès ha cantat juntament amb tots els assistents la sardana de l'Empordà.

Energia eòlica, infraestructures i creixement urbanístic

El portaveu de la plataforma ha destacat que els temes que més els preocupa són, entre altres coses, que cal una planificació de l'energia eòlica, que les infraestructures s'han d'adaptar al territori i que cal aturar el creixement urbanístic.

Referent al primer ítem, Martí ha destacat que cal una 'bona planificació' de l'energia eòlica, ja que més de 300 molins estan en tramitació d'instal·lar-se a l'Empordà. Martí ho ha resumit com un 'autèntic disbarat' i ha destacat que cal 'urgentment' redactar un pla especial que reguli l'energia eòlica al territori.

També ha remarcat que és necessari que les infraestructures 's'adaptin el territori'. Per exemple, referent al canvi d'ubicació de l'estació ferroviària que passa del centre de Figueres a Vilafant, Martí ha explicat que això comporta allargar les infraestructures viàries per arribar al lloc de la nova estació ja que està molt mal comunicat. Martí ha destacat que aquest fet és un clar 'atrinxerament al territori'.

A més, el portaveu de 'Salvem l'Empordà' ha explicat que aquest canvi d'ubicació de l'estació de Figueres comportarà fer una anella ferroviària de 30 quilòmetres al voltant de la capital de l'Alt Empordà.

D'altra banda, Martí també ha explicat que els preocupa el fet que l'Empordà estigui considerat com un 'lloc estratègic' per estar a prop de la frontera amb França. Per això, s'ha mostrat preocupat perquè vulguin ubicar al Far d'Empordà un centre logístic que vol ser una zona de magatzems del Port de Barcelona.

Martí també ha destacat que els creixements urbanístics són un problema per aquest territori. El portaveu de la plataforma ha explicat que tot i que la crisi econòmica sembla que ha aturat alguns projectes, sobre el terreny les planificacions continuen sent 'molt abusives'. A més, Martí ha remarcat que cal reflexionar en 'si volem mantenir l'Empordà que he conegut o volem que acabi sent una àrea metropolitana'.