La Generalitat vol vincular el turisme de sol i platja amb la cultura i la gastronomia

La Direcció General de Turisme no ha volgut fer una primera valoració de la temporada turística

El turisme de sol i platja s'ha de vincular amb la cultura i la gastronomia. Aquest és el repte que el Govern de la Generalitat vol assolir perquè el model turístic de Catalunya segueixi evolucionant. La directora general de Turisme, Marian Muro, ha afirmat que el turisme de sol i platja és un dels majors actius del país, i que per això, no es poden deslocalitzar totes les riqueses i recursos que aquest ofereix. Per això, Muro aposta per una vinculació directe entre aquest turisme que busca el sol i la platja i també amb el turisme gastronòmic i cultural. "Això ens farà únics i diferents", ha apuntat Muro.

En aquest sentit, Muro ha posat d'exemple alguna de les activitats que duu a terme el Càmping Salatà de Roses, com fer la ruta de l'anunci Estrella Damm o visitar de nit el Museu Dalí de Figueres. Muro no ha volgut fer una primera valoració de la temporada turística ja que ha dit que volen ser "rigorosos" amb les dades. La directora general de Turisme ha avançat que la Generalitat farà una valoració global el dia 15 de setembre, un cop hagi passat la temporada estival i es puguin analitzar bé les dades.

Aposta per la qualitat i la sostenibilitat

La directora general de Turisme ha assistit aquest divendres a la celebració dels 50 anys del Càmping Salatà de Roses, a l'Alt Empordà. Aquest càmping ha apostat per la qualitat i la sostenibilitat, segons ha explicat el seu propietari Miquel Gotanegra. En aquest sentit, Gotanegra ha assegurat que gràcies a això els turistes han allargat l'estada mitjana al càmping fins a 8 dies. 

"Quan vam començar ara fa 50 anys no ens haguéssim pensat que arribaríem a tenir fins a 10 mesos el càmping obert", ha apuntat. Aquest estiu el Càmping Salatà de Roses té plena ocupació amb més de 800 turistes a les instal·lacions. Coincidint amb el 50è aniversari, el càmping ha estrenat un nou parc de dotze bungalous que aquest juliol ha entrat en funcionament. La inversió d'aquest nova instal·lació ha tingut un cost de 250.000 euros-