El pressupost del Festival de Porta Ferrada es dispara fins als 2 MEUR

L'Ajuntament ha renovat la concessió amb The Project

L'empresa The Project seguirà gestionant quatre anys més el Festival de Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà). Es tracta de l'única productora que s'ha presentat en el concurs de concessió per a la gestió del certamen musical que havia convocat l'Ajuntament.

L'alcalde, Carles Motas, ha remarcat que el nou contracte de concessió servirà per "impulsar" el festival i convertir-lo amb "un projecte de país". Motas ha recordat que el Porta Ferrada és el "festival degà" de la Costa Brava per la seva antiguitat (aquest 2019 ha celebrat la seva 57a edició), però ara volen convertir-se en un "referent" per la qualitat musical.

Un dels elements per aconseguir aquesta fita és l'augment del pressupost. El nou contracte fixa que l'empresa concessionària haurà d'aportar 1.250.000 euros cada any, mentre que fins ara tan sols estaven obligats a aportar-ne 750.000. Per la seva banda, el consistori es compromet a mantenir els 380.000 euros anuals. A aquestes dues aportacions caldrà sumar-hi les subvencions que rep el certamen musical de la Generalitat i l'Estat i el mecenatge privat.

El regidor delegat del festival, Josep Savalls, ha afirmat que per amb aquestes xifres el Porta Ferrada comptarà amb un pressupost "superior als dos milions d'euros". Aquest augment de diners obrirà la porta poder contractar artistes amb catxets més elevats.

De tota manera, Savalls ha matisat que el nou contracte concessionari marca que les entrades hauran de tenir "un preu mitjà de 50 euros". L'objectiu és evitar "la temptació" dels organitzadors per elevar el cost de les entrades i que el festival es converteixi en un esdeveniment "elitista", ha remarcat Savalls.

Un altre dels elements diferenciadors de la nova concessió és que la productora haurà de fer un mínim de 40 espectacles per cada edició. D'aquests espectacles, set seran en el Guíxols Arena, que compta amb un aforament de 8.000 espectadors. En l'edició d'aquest 2019 no s'havia fet cap concert en aquest equipament i els que tenien més butaques disponibles eren els que es feien a l'espai del port amb un màxim de 3.000.

Espectacles exclusius i 'influencers', entre les novetats

Savalls creu que perquè el festival es converteixi en un "projecte de país", necessita "l'exclusivitat" d'alguns dels espectacles que s'hi programin. El regidor ha destacat que no volen que el Porta Ferrada sigui "una parada més" dels artistes en la seva gira d'estiu i per això han afegit una clàusula al contracte en què la concessionària es compromet a tenir tretze espectacles internacionals en exclusiva a Catalunya. Una oferta que supera de llarg el mínim que proposava el consistori, en què fixava en vuit els espectacles en exclusiva als escenaris de Sant Feliu de Guíxols.

Per últim, en els propers quatre anys del festival hi haurà una trobada anual amb 'youtubers', 'gamers' i altres 'influencers'. El consistori deixa llibertat a l'empresa que gestiona el certamen musical per muscular aquesta novetat, però sí que és un requisit que imposa la nova concessió. Savalls ha explicat que amb aquesta iniciativa volen "captar nous públics".

El contracte de concessió del festival serà per a les properes quatre edicions de Porta Ferrada i es podria prorrogar un any més. L'alcalde, Carles Motas, ha recordat que el fet de dotar amb més pressupost el certamen musical garanteix que el 2022 es podrà celebrar el 60è aniversari del festival amb una programació de qualitat.