Usuaris de la N-II es manifesten per la represa de les obres aturades i s'encaren amb els conductors

Els manifestants i usuaris de la via s'han enfrontat verbalment

Amb el lema 'Prou' veïns dels pobles de Caldes de Malavella, Riudellots de la Selva, Riudarenes, Vilobí d'Onyar, Sils i Vidreres s'han manifestat per protestar per l'aturada de les obres entre Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva des de l'estiu del 2009. El portaveu de la iniciativa popular, Xavier Tresserras, ha explicat que 'ja estan farts de promeses de l'Estat i de terminis incomplets' i que els estan 'prenent el pèl'.

La manifestació, la quarta que es fa des de principis d'any, ha començat a les 12 del migdia d'aquest dissabte i ha aplegat només una cinquantena d'usuaris afectats. La concentració ha causat cues de cotxes en els dos sentits de la marxa, que s'han dissolt ràpidament una vegada s'ha restituït el trànsit. Els conductors que han quedat aturats i els manifestants s'han encarat verbalment. El portaveu de la iniciativa popular, Xavier Tresserras, ha explicat que la gent ha d'entendre que es manifesten pel 'bé de tots'. Tresserras ha explicat que els organitzadors treballaran per aplegar més gent en la propera protesta que està prevista pel 19 de juny.

D'altra banda, Tresserras ha demanat que la possible retallada en infraestructures no afecti aquesta obra ja que els treballs van començar l'any 2002 i, segons diu, són unes obres que ja s'han pressupostat i que no entén perquè a hores d'ara encara no estan acabades. Per això, els manifestants demanen que es reprenguin les obres de transformació de la carretera en autovia, ja que l'empresa constructora que se n'encarregava va fer fallida l'estiu del 2009 i des de llavors els treballs estan aturats.

A més, destaquen que el tram on s'han manifestat –la cruïlla de Caldes de Malavella– és un dels punts de la via amb més perillositat per als conductors.

Una de les vies que concentra més accidents mortals

La N-II és una de les vies de la xarxa viària gironina que acumula més accidents de trànsit amb morts. En concret, el balanç de víctimes mortals conseqüència d'accidents de trànsit de l'any 2009 a les vies interurbanes de la demarcació de Girona va créixer un 24% en relació a la xifra registrada l'any 2008. I bona part dels accidents tenen com a escenari la carretera N-II, ja que s'hi concentra un terç total de morts. Això significa que de les 62 víctimes que van morir l'any 2009 a la xarxa viària gironina, 18 van fer-ho en aquesta polèmica carretera (29%), que acumula 25.000 vehicles diaris.

La N-II només té 8 km en servei a Girona

De des Tordera fins a la Jonquera hi ha 100 quilòmetres de N-II dels quals només n'hi ha 8 de desdoblats, de Caldes de Malavella a Fornells de la Selva, que estan actualment en servei. Els trams de Girona a la frontera, 20,3 km, tenen els projectes en fase de redacció i, de Girona cap al sud, hi ha dos trams amb obres aturades des de fa mesos –Maçanet-Sils i Sils-Caldes- per problemes amb les empreses concessionàries. El tram de Tordera a Maçanet de la Selva està pendent d'inici d'obres tot i que, després de tants entrebancs, l'Estat ha decidit licitar conjuntament el tram Caldes de Malavella-Tordera per tal que una sola empresa s'encarregui de les obres.

Pel que fa a l'àrea urbana de Girona, de Fornells a Medinyà (26 quilòmetres) és la concessionària Acesa qui està fent les obres en aquest tram amb la creació del tercer carril de l'AP7, que farà funcions d'autovia ja que no serà de pagament.