Les cases rurals de muntanya, les més castigades aquest mes de juliol

A l'agost la situació canviarà i de moment l'ocupació ja se situa a l'entorn del 90% a la costa i al 60% a la muntanya

L'Associació Turisme Rural Girona ha constatat, a partir de l'estadística realitzada a les cases associades, que l'ocupació obtinguda durant el mes de juliol va patir una disminució i que aquesta va afectar especialment les comarques de muntanya. El lloguer per habitacions també va patir més la davallada que el lloguer de casa sencera.

La costa no nota tant la caiguda de juliol

Les comarques costaneres de l'Alt i el Baix Empordà han registrat ocupacions del 70% aquest mes de juliol, la més alta. Quant a les comarques d'interior; Gironès, Pla de l'Estany i Selva, obtenen ocupacions del 60%, és a dir similars o una mica inferiors que a les comarques costaneres. Pel que fa a la Garrotxa, obté mitjanes lleugerament inferiors, de l'entorn del 50%. Les comarques pirinenques, Cerdanya i Ripollès, són les que registren uns índexs d'ocupació més baixos, del 35% de mitjana.

L'agost fa el ple

Tot i que moltes reserves són d'última hora, l'Associació Turisme Rural Girona ha revelat que la previsió de reserves per al mes d'agost se situa a l'entorn del 90% a les comarques costaneres, del 80% a les comarques d'interior i del 60% a les comarques de muntanya. No obstant, preveu un increment a finals de temporada arran de les reserves d'última hora, especialment de públic de proximitat.

Les famílies, el principal consumidor de turisme rural

El perfil majoritari del client de turisme rural a la temporada estiuenca és, principalment, de tipus familiar. Quant a la procedència, s'ha notat una major arribada de públic estranger, tot i que bona part de la clientela del turisme rural segueix essent catalana, especialment de les comarques de Barcelona. 

Les principals procedències de clients de la resta de l'Estat són Madrid, País Basc i Navarra. Pel que fa a les nacionalitats estrangeres, destaquen França, Bèlgica i Holanda, en primer lloc, i Gran Bretanya i Alemanya en segon terme. Entre la clientela autòctona, es reitera una tendència a reservar amb poca antelació i a demandar estades curtes. Per contra, el client estranger planifica amb temps les seves vacances i realitza estades més llargues.