Recoder considera 'lògic' que la variant d'Olot tingui quatre carrils

El conseller diu que no poden avançar terminis i alerta que el Departament té una disponibilitat per fer inversions "molt reduïda"

Tot i haver reconegut que el fet que la variant d'Olot tingués dos o quatre carrils havia estat "objecte de debat en algun moment", el conseller de Territori ha pres nota avui de la petició de l'alcalde d'Olot, Josep M. Corominas, i ha manifestat que és "lògic" que la variant tingui quatre carrils, per "la funció que ha de tenir" i per "la connectivitat que ha de representar" per la resta de la xarxa viària, inclòs el túnel de Bracons. 

El Departament de Territori ha informat que actualment el projecte de la variant d'Olot està pendent de l'estudi d'impacte ambiental, que preveu tenir enllestit a la tardor.

Projectes "acabats o molt ben embastats" aquesta legislatura 

Tot i reiterar que el projecte de la variant d'Olot "va endavant", Recoder ha remarcat que la velocitat en què s'executi el projecte dependrà de la disponibilitat pressupostària, que actualment és "molt reduïda" en el Departament, amb un pressupost que s'ha vist disminuït un 31% aquest any, a part que el 40,6% del fons és per a obres executades i que es paguen en diferit, ha concretat el conseller. Per això que el titular de Territori ha insistit que "no s'atura res" i no s'està "perdent temps", però que no es poden donar terminis ja que actualment hi ha una "conjuntura pressupostària incerta". Tot i això, ha manifestat que el seu "desig" és que els projectes de les variants d'Olot i les Preses estiguin "acabats o molt ben embastats" en aquesta legislatura. 

Recoder ha respost així a l'alcalde d'Olot, que ja havia demanat abans a la conselleria un impuls per a aquests projectes, en considerar que les variants d'Olot i les Preses són una prioritat per a la finalització de l'eix Vic-Olot-Figueres.