El sindicat policial d'UGT denuncia que el servei d'emergències 112 no funciona bé

Asseguren que el protocol per activar els dispositius corresponents endarrereix el temps de resposta

Després de les queixes dels diferents cossos de seguretat que asseguren que el servei d'emergències 112 no funciona bé, finalment el sindicat de Policia Local d'UGT ha denunciat aquesta problemàtica al Departament d'Interior. Segons destaquen, el protocol que es duu a terme a l'hora d'activar els serveis des d'aquest número endarrereix "notablement" el temps de resposta. El sindicat posa especial atenció en el servei d'ambulàncies, que, en ocasions triga d'entre 20 i 45 minuts a arribar al lloc de l'emergència.

El responsable del sindicat a les comarques gironines, Rafael Pérez, assegura que aquest servei no funciona bé arreu de Catalunya però que la situació està més "agreujada" a la demarcació de Girona. Pérez subratlla que el retard que es produeix ve donat per la burocràcia que s'ha de seguir abans d'activar els dispositius corresponents. "Quan les trucades entren al 112 et passen d'un operador a l'altre i has d'explciar l'urgència moltes vegades i l'ambulància no s'activa ràpidament", ha remarcat. Pérez demana "agilitat" en el servei perquè funcioni com ho ha de fer. El sindicat ha demanat reunir-se amb el Departament d'Interior, però no ho farà fins el mes de setembre.