Gran expectació aquest dilluns a la tarda dels banyolins que passejaven per l'estany i que han estat testimonis de com l'última barca que hi quedava abandonava el llac d'una forma bastant espectacular. Una grua amb un braç de més de 20 metres ha aixecat el catamarà i, passant per sobre d'algun arbre, l'ha carregat a un camió que esperava a la carretera que dóna la volta a l'estany. L'operació per treure la barca de l'aigua ha començat cap a les vuit del vespre, i després de lentes maniobres s'ha pogut carregar al camió. Durant la nit està previst que s'emprengui el trajecte cap a Roses, on s'ha de fer un canvi de motor.
Així es posa punt i final als intents per treure l''Anna' de l'estany, que van començar quan el propietari mallorquí va voler treure-la fa uns dies sense èxit, ja que la grua que havia de fer l'operació no havia demanat amb temps les llicències a l'Ajuntament.
La barca 'Anna' ha navegat per l'estany de Banyoles des de l'any 1997. L'any passat va deixar de transportar passatgers per la jubilació del seu propietari i patró, Joan Corominas, i des de llavors el servei ha quedat aturat. Fa uns tres mesos que l'ha venut a un nou propietari, que aquest dilluns tenia tots els permisos per endur-se-la. Les obres en un tram de carretera per on ha de circular havien posposat el trasllat inicialment, en ser massa estret per la dimensió de la barca.
Té previst endur-se-la a Mallorca, on farà trajectes turístics en un paratge natural.
Des de l'Ajuntament, es lamenta la seva retirada alhora que es preveu que sigui més difícil la represa del servei, ja que contemplaven l'adquisició de la barca dins de la nova concessió. L'alcalde, Miquel Noguer, s'ha compromès a tirar endavant el concurs per adjudicar la llicència a partir d'aquest juliol però ja adverteix que serà un procés una mica complex, entre altres coses, perquè hauran de modificar algunes pliques i perquè s'obre un escenari nou, ara que ja no hi ha opció d'utilitzar la barca vella. Noguer ha explicat que els ha agafat per sorpresa la venda. Fins ara, contemplaven dues opcions en el concurs: que el nou concessionari pogués adquirir-la i per tant no haver-la de moure de l'estany, o que s'optés per comprar-ne una de nova.
"Em sap greu en el sentit que ho havíem previst", assenyalava Noguer, que ha explicat que fa dos anys es va aprovar una disposició addicional en el Reglament d'Activitats de l'Estany (RAE), amb la unanimitat de tots els partits, on s'especificava que el propietari podria dur la barca fins a la seva jubilació, als 65 anys, i que després es faria un concurs per adjudicar la llicència. La realitat, però, segons l'alcalde, ha estat un altre. Tot i que ha reconegut que el propietari tenia "tot el dret" de jubilar-se quan ho cregués convenient, Noguer ha assegurat que "no tenien ni idea que es plegava el negoci" i que si ho haguessin sabut ho haurien previst diferent.
També ha recordat que com que el permís que tenia Corominas venia de diverses generacions, no es tractava de cap concessió administrativa, i per tant no havia d'esperar que hi hagués el concurs fet per poder deixar de donar aquest servei. En una situació "ideal", l'Ajuntament hauria preferit que el propietari els hagués informat de la seva intenció i que aquest hagués esperat a plegar un cop fet el concurs, però no ha estat així i ara cal convocar un concurs amb el servei aturat.
Per altra banda, Noguer ha reconegut que potser haurien d'haver anat "més ràpid" amb la concessió i s'ha compromès a fer "tot el possible" perquè es pugui reprendre el servei ben aviat. També ha assenyalat que buscaran que el negoci sigui "viable" i que l'empresa guanyadora pugui "amortitzar" els diners invertits amb la compra de la nova barca però reconeix que hauria estat "més fàcil" que la barca s'hagués quedat pel context de crisi actual. Espera, però, que els interessats que es van informar del concurs, que diu que van ser "varis", mantinguin la intenció d'optar al servei.
Joan Corominas no ha volgut pronunciar-se al respecte, al·legant que des de fa tres mesos que ha passat a mans de l'altra persona i per tant ja no li correspon parlar de la barca.
La primera barca ecològica de l'Estat
L''Anna' va començar a navegar per l'estany de Banyoles l'any 1997 i va ser la primera barca ecològica que funcionava amb bateries en tot l'Estat. Un any més tard, s'hi va afegir una altra barca del mateix tipus, l''Oca', que va ser protagonista de la tragèdia que va ocórrer l'octubre del 1998, quan va patir un naufragi i va provocar la mort de 21 turistes francesos. Des de llavors, el servei va quedar molt tocat i aquesta segona barca va deixar de funcionar i va ser traslladada a les instal·lacions de l'aeroport de Girona. Des de llavors, l''Anna' va continuar fent viatges fins l'any passat, quan el seu propietari i patró es va jubilar. El servei també incloïa el lloguer de barques de rem i per tant, fins que no s'adjudiqui la llicència, aquest servei també quedarà aturat.
Així es posa punt i final als intents per treure l''Anna' de l'estany, que van començar quan el propietari mallorquí va voler treure-la fa uns dies sense èxit, ja que la grua que havia de fer l'operació no havia demanat amb temps les llicències a l'Ajuntament.
La barca 'Anna' ha navegat per l'estany de Banyoles des de l'any 1997. L'any passat va deixar de transportar passatgers per la jubilació del seu propietari i patró, Joan Corominas, i des de llavors el servei ha quedat aturat. Fa uns tres mesos que l'ha venut a un nou propietari, que aquest dilluns tenia tots els permisos per endur-se-la. Les obres en un tram de carretera per on ha de circular havien posposat el trasllat inicialment, en ser massa estret per la dimensió de la barca.
Té previst endur-se-la a Mallorca, on farà trajectes turístics en un paratge natural.
Des de l'Ajuntament, es lamenta la seva retirada alhora que es preveu que sigui més difícil la represa del servei, ja que contemplaven l'adquisició de la barca dins de la nova concessió. L'alcalde, Miquel Noguer, s'ha compromès a tirar endavant el concurs per adjudicar la llicència a partir d'aquest juliol però ja adverteix que serà un procés una mica complex, entre altres coses, perquè hauran de modificar algunes pliques i perquè s'obre un escenari nou, ara que ja no hi ha opció d'utilitzar la barca vella. Noguer ha explicat que els ha agafat per sorpresa la venda. Fins ara, contemplaven dues opcions en el concurs: que el nou concessionari pogués adquirir-la i per tant no haver-la de moure de l'estany, o que s'optés per comprar-ne una de nova.
"Em sap greu en el sentit que ho havíem previst", assenyalava Noguer, que ha explicat que fa dos anys es va aprovar una disposició addicional en el Reglament d'Activitats de l'Estany (RAE), amb la unanimitat de tots els partits, on s'especificava que el propietari podria dur la barca fins a la seva jubilació, als 65 anys, i que després es faria un concurs per adjudicar la llicència. La realitat, però, segons l'alcalde, ha estat un altre. Tot i que ha reconegut que el propietari tenia "tot el dret" de jubilar-se quan ho cregués convenient, Noguer ha assegurat que "no tenien ni idea que es plegava el negoci" i que si ho haguessin sabut ho haurien previst diferent.
També ha recordat que com que el permís que tenia Corominas venia de diverses generacions, no es tractava de cap concessió administrativa, i per tant no havia d'esperar que hi hagués el concurs fet per poder deixar de donar aquest servei. En una situació "ideal", l'Ajuntament hauria preferit que el propietari els hagués informat de la seva intenció i que aquest hagués esperat a plegar un cop fet el concurs, però no ha estat així i ara cal convocar un concurs amb el servei aturat.
Per altra banda, Noguer ha reconegut que potser haurien d'haver anat "més ràpid" amb la concessió i s'ha compromès a fer "tot el possible" perquè es pugui reprendre el servei ben aviat. També ha assenyalat que buscaran que el negoci sigui "viable" i que l'empresa guanyadora pugui "amortitzar" els diners invertits amb la compra de la nova barca però reconeix que hauria estat "més fàcil" que la barca s'hagués quedat pel context de crisi actual. Espera, però, que els interessats que es van informar del concurs, que diu que van ser "varis", mantinguin la intenció d'optar al servei.
Joan Corominas no ha volgut pronunciar-se al respecte, al·legant que des de fa tres mesos que ha passat a mans de l'altra persona i per tant ja no li correspon parlar de la barca.
La primera barca ecològica de l'Estat
L''Anna' va començar a navegar per l'estany de Banyoles l'any 1997 i va ser la primera barca ecològica que funcionava amb bateries en tot l'Estat. Un any més tard, s'hi va afegir una altra barca del mateix tipus, l''Oca', que va ser protagonista de la tragèdia que va ocórrer l'octubre del 1998, quan va patir un naufragi i va provocar la mort de 21 turistes francesos. Des de llavors, el servei va quedar molt tocat i aquesta segona barca va deixar de funcionar i va ser traslladada a les instal·lacions de l'aeroport de Girona. Des de llavors, l''Anna' va continuar fent viatges fins l'any passat, quan el seu propietari i patró es va jubilar. El servei també incloïa el lloguer de barques de rem i per tant, fins que no s'adjudiqui la llicència, aquest servei també quedarà aturat.