l creixement de les vendes a l'Estat ha arribat al 3,2%, mentre que l'auge de les exportacions ha fet créixer un 24,7% la facturació a fora. La innovació ha representat el 15% de l'augment de les vendes, ja sigui amb renovació de productes clàssics com Nescafé, la "innovació incremental" -centrada en l'ampliació de gammes i varietats, o la "innovació rupturista", que es basa en crear nous productes com Dolce Gusto, segons ha explicat el director general de Nestlé Espanya, Bernard Meunier.
Meunier ha assenyalat que la "creació de valor, el recolzament a les marques, les exportacions i l'esforç d'eficiència" per generar nous recursos són els factors que expliquen el creixement de la multinacional, que té la seva seu estatal a Esplugues de Llobregat. El directiu també ha destacat l'increment del 21% de "productes de posicionament popular", que engloben "solucions assequibles, però de qualitat" per als consumidors, en competència amb les marques blanques que omplen diversos supermercats.
Sobre la competència de les noves càpsules que Marcilla ha llançat al mercat i que són compatibles amb la cafetera Nespresso, de Nestlé, Meunier s'ha mostrat tranquil, tot i que "és d'hora" per analitzar-ho i ha destacat que els sistemes de Nestlé -Dolce Gusto i Nespresso- copen el 80% del mercat espanyol. De fet, el director general ha posat d'exemple el cas de França, on la mateixa ofensiva comercial de Marcilla ha "mantingut" les vendes de Nespresso, que només representa un cost de dos euros mensuals als consumidors i que s'elabora amb cafès triats d'entre el 2% de "més qualitat del món".
Per això, Meunier ha avançat que Nestlé preveu mantenir enguany un creixement "com el de 2010", tot i que ha reconegut que està sent "un any difícil", entre altres factors per la pujada del preu de matèries primes com el cafè, el blat o el sucre, i que Nestlé intentarà un guany d'eficiència per "no traslladar el preu als consumidors".
Meunier ha assenyalat que la "creació de valor, el recolzament a les marques, les exportacions i l'esforç d'eficiència" per generar nous recursos són els factors que expliquen el creixement de la multinacional, que té la seva seu estatal a Esplugues de Llobregat. El directiu també ha destacat l'increment del 21% de "productes de posicionament popular", que engloben "solucions assequibles, però de qualitat" per als consumidors, en competència amb les marques blanques que omplen diversos supermercats.
Sobre la competència de les noves càpsules que Marcilla ha llançat al mercat i que són compatibles amb la cafetera Nespresso, de Nestlé, Meunier s'ha mostrat tranquil, tot i que "és d'hora" per analitzar-ho i ha destacat que els sistemes de Nestlé -Dolce Gusto i Nespresso- copen el 80% del mercat espanyol. De fet, el director general ha posat d'exemple el cas de França, on la mateixa ofensiva comercial de Marcilla ha "mantingut" les vendes de Nespresso, que només representa un cost de dos euros mensuals als consumidors i que s'elabora amb cafès triats d'entre el 2% de "més qualitat del món".
Per això, Meunier ha avançat que Nestlé preveu mantenir enguany un creixement "com el de 2010", tot i que ha reconegut que està sent "un any difícil", entre altres factors per la pujada del preu de matèries primes com el cafè, el blat o el sucre, i que Nestlé intentarà un guany d'eficiència per "no traslladar el preu als consumidors".