Lloret de Mar veu necessària la prolongació de la C-32

L'alcalde celebra que el Govern vegi la infraestructura "en clau de país"

Lloret de Mar seguirà batallant per aconseguir que la C-32 arribi fins al municipi. Així ho ha afirmat l'alcalde, Jaume Dulsat, després que el TSJC hagi suspès cautelarment l'informe d'impacte ambiental. De fet, Dulsat ha reiterat que l'autopista és una infraestructura "necessària i volguda" pel municipi "i que ja arriba tard", ha afegit l'alcalde. "Les inversions de Lloret necessiten" la prolongació de la carretera "per culminar la reconversió en un destí turístic familiar", ha reblat Dulsat.

Tot i així, el batlle ha afirmat que la decisió del TSJC ha estat "una mala notícia" perquè representa un nou retard en una carretera que ja n'acumula molts. De tota manera, Dulsat ha avançat que ja ha parlat amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per saber com quedava el projecte. Segons sembla, la informació que remarcava com a deficiència el tribunal estaria inclosa en un altre document del projecte i per això el Govern preveu aportar tota la documentació per aixecar la suspensió i reprendre les obres.

D'altra banda, Jaume Dulsat ha recordat que el municipi de Lloret va votar "a favor" de la carretera en les últimes eleccions municipals. L'alcalde ha assegurat que "la plataforma en contra de l'autopista va plebiscitar el vot" dels últims comicis municipals segons el posicionament de les formacions sobre aquesta infraestructura. "L'arc polític deixa un resultat de 18 persones a favor", ja que les forces polítiques a favor de la C-32 van aconseguir 18 dels 21 regidors del consistori lloretenc.

Un projecte "en clau de país"

Jaume Dulsat també ha valorat "molt positivament" que la Generalitat mantingui la seva aposta per la prolongació de la carretera. Segons l'alcalde això es deu a "una visió transversal" de l'ampliació de l'autopista per part del Departament de Territori i Sostenibilitat, que veuen aquest projecte "en clau de país".

De fet, el batlle ha assegurat que "no té cap sentit" que "una autopista de quatre carrils mori sobtadament " a Tordera i no tingui continuïtat. Per això, Dulsat ha recordat que en el nou projecte de la C-32, els quatre carrils per banda passen a ser tres carrils, un d'ells reversibles i això el converteix en un projecte més sostenible.

Per últim, l'alcalde de Lloret de Mar ha remarcat que no té "cap interès en què la licitació sigui mitjançant un peatge", en referència a les denúncies de la plataforma Aturem la C-32 per encarregar el projecte a Abertis. Aquesta és l'empresa que actualment explota l'autopista fins a la Tordera. "Si la Generalitat vol fer la inversió, jo estaré encantat, el que sí que vull és que s'executi l'obra", ha reblat l'alcalde.