Figueres rebaixarà el preu de la zona blava i verda en un 40%

La mesura entrarà en vigor l'1 de gener de 2020

El nou govern al capdavant de l'Ajuntament de Figueres (Alt Empordà), ja ha presentat la primera mesura que portava inclosa en el programa electoral de rebaixar el preu de les zones d'estacionament regulat a la ciutat. L'alcaldessa, Agnès Lladó i el vicealcalde, Pere Casellas, han avançat que la zona blava experimentarà i la verda una reducció del 40% respecte el preu actual.

Aquesta mesura, que es farà extensible a totes les zones regulades de la ciutat, entrarà en vigor a partir de l'1 de gener del 2020 (després d'una modificació de les ordenances fiscals) i que també contemplarà la possibilitat d'aparcar gratuïtament durant 10 minuts per tal de fer tràmits ràpids, inclòs les zones verdes. Lladó ha explicat que aquesta és una mesura estudiada amb Fisersa que ha de servir per a "reforçar la capitalitat" de Figueres, donant així resposta a unes "necessitats" i que han de "facilitar" el dia a dia al ciutadà.

Pel que fa a l'aparcament reservat a residents, el consistori també permetrà aparcar-hi a persones que no siguin de la ciutat però que n'hagin de fer ús, ja sigui per motius laborals o d'altra mena, permetent-los estacionar durant 7 hores al dia.

Respecte els aparcaments dissuasius repartits al llarg de la capital altempordanesa (Rec Arnau, l'accés per la carretera N-260 i l'Avinguda Vilallonga) s'ha previst un nou sistema per a garantir la rotació de vehicles i evitar l'abandonament dels turismes. Serà possible aparcar-hi gratuïtament durant dues hores i, a partir d'aquell moment, caldrà pagar un euro per deixar el vehicle la resta del dia.

Les zones de càrrega i descàrrega tindran un horari ininterromput des de les nou del matí i fins a les set de la tarda. Amb tot, han avançat que s'implementarà un control telemàtic per tal d'evitar que se'n facin abusos.

Casellas ha explicat que aquestes mesures tenen un cost "molt barat" per a la ciutat, representant una inversió total de 58.000 euros en total. Amb tot, Lladó ha avançat que estan estudiant les concessions amb les empreses propietàries dels aparcaments privats i que esperen reunir-se aviat amb el teixit comercial de la ciutat "per a veure quins son els seus pla d'acció i en què hi pot incidir l'ajuntament", ha dit.

L'alcaldessa, en un intent de calmar els ànims dels ciutadans que reclamaven amb urgència la implantació del programa electoral, els ha volgut recordar que "les coses no es fan d'un dia per un altre" i els ha avançat que totes les accions són "estudiades i treballades" abans de ser executades.

Més aparcaments dissuasius

L'ampliació del nombre d'aparcaments dissuasius a la ciutat creixerà segons ha avançat Lladó. Una de les propostes presentades durant l'anterior mandat i que el govern d'aleshores va decidir ignorar podria ser recuperat ara i comportaria la creació de més places a l'entorn de l'Avinguda Perpinyà. En aquest sentit l'alcaldessa ha assegurat que els solars i espais buits aporten "degradació i una sensació d'abandó", per la qual cosa alguns d'ells "es podrien convertir en aparcaments allà on siguin necessaris".

Casellas ha avançat que la intenció del govern és la d'ampliar també el nombre de punts de càrrega per a vehicles elèctrics.