La Federació d'Hostaleria preveu un juliol amb ocupacions de fins al 80% a la Costa Brava

Els hotels de la demarcació han invertit gairebé 76 MEUR en reformes

Les comarques gironines encaren els mesos forts de la temporada turística amb bon regust de boca. Durant el pont de Sant Joan, l'ocupació hotelera al litoral es va enfilar més amunt del 90% (sobretot, a les comarques de la Costa Brava centre i sud). Al Pirineu va oscil·lar entre el 60% (Cerdanya) i 83% (Ripollès); a l'interior de la Selva i a la Garrotxa, va ser del 80% i a Girona ciutat i rodalies, es va situar en el 74%.

De cara al juliol, la Federació d'Hostaleria preveu que l'ocupació turística sigui "semblant a la de la temporada anterior". I com ja ve essent habitual, que s'incrementi durant la segona quinzena de mes (coincidint amb l'arribada de les setmanes en què més gent comença a fer vacances).

La primera meitat de juliol, els hotels del litoral preveuen una ocupació que oscil·larà entre el 70 i el 75%. A Girona ciutat i rodalies, aquest percentatge se situarà entre el 60 i el 65%. A muntanya, entre el 55 i el 60% i per últim, a l'interior de la Selva i la Garrotxa el percentatge es trobarà entre el 50 i el 55%.

Segons avança la federació, durant la segona quinzena de juliol l'ocupació s'enfilarà un 5% arreu del litoral (i hi haurà hotels que arribaran a tenir, doncs, el 80% dels llits plens). A Girona i muntanya, es preveu que les reserves es mantinguin i a l'interior de la Selva i Garrotxa confien que l'ocupació arribi fins al 70%.

Parelles i famílies catalanes

Els turistes que pernoctin a la demarcació durant aquest juliol seran, sobretot, parelles de mitjana edat i famílies catalanes, seguides de franceses. També hi haurà, però, turistes d'arreu de l'estat espanyol, així com britànics, belgues, alemanys i holandesos. Des de la federació expliquen que, de fet, aquest perfil de visitant es manté fidel any rere any.

A la costa, els turistes s'hi estaran una mitjana d'entre quatre i cinc nits. Mentre que a Girona ciutat i a les zones d'interior i muntanya, normalment en reserven entre dues i tres. El 64% dels turistes han contractat l'estada directament (a través de la web de l'allotjament o per telèfon). La resta, ho han fet mitjançant turoperadors o agències de viatges on line (sobretot, Booking).

75,6 MEUR d'inversió

La Federació d'Hostaleria subratlla que, de cara a aquesta temporada, la majoria dels empresaris hotelers han invertit uns 200.000 euros per establiment. En total, això suposa un global de 75,6 MEUR (si se suma el conjunt dels hotels). Sobretot, es tracta d'obres de reforma, ampliació d'habitacions, creació de nous espais o instal·lació de sistemes de climatització (que aposten per la sostenibilitat).

Pel què fa als preus de les habitacions, el 63% dels hotels han mantingut les seves tarifes en comparació a l'any passat. N'hi ha hagut un 27% més que els han apujat un 3,5% i també un altre 10% que els han abaixat un 4,5%.

La Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona fa de paraigües d'onze associacions comarcals i locals d'arreu del territori. Entre els seus agremiats hi ha hotels, càmpings, cases de turisme rural, hostals, restaurants, bars, cafeteries o sales de festa.