El festival d'enguany estarà marcat per una forta influència turca –amb l'elecció d'Istanbul com a ciutat europea de la cultura-, fet que durà a Empúries espectacles de dansa i música com a mostra de productes culturals amb segles de tradició, a més a més d'un espectacle d'espiritualitat de dervitxos giròvags, considerats Patrimoni de la Humanitat al 2005.
Com en les edicions anteriors, hi participaran artistes de les quatre ribes de la mediterrània. L'est i l'oest estaran representats pels artistes catalans, mentre que la riba del sud estarà protagonitzada per l'algeriana, Neila Benbey, i la riba nord, pel reconegut artista italià del món de la tarantel·la, Antonio Castrignanò.
Per aquest any, el festival fa una important aposta qualitativa i millorarà l'espai públic en els espectacles de la Mar d'en Manassa, que passarà a ser un recinte tancat durant els concerts. Les entrades per als concerts de pagament del festival ja s'han posat a la venda aquesta setmana.
Els artistes
El badaloní Miquel Poveda actuarà el dissabte 14 d'agost acompanyat per una orquestra i presentarà el seu nou disc Coplas del querer, el qual ha rebut el premi a millor àlbum i millors arranjaments en l'última festa de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències de la Cultura.
Dos artistes més catalans aprofitaran el festival per presentar els seus nous discs. Quimi Portet tocarà per primera vegada cançons del nou àlbum Viatge a Montserrat i Cris Juanico també estrenarà els temes de Pedres que rallen, acompanyat pels músics de les seves èpoques més roqueres.
Pel que fa a la música estrangera, Neila Benbey, oferirà un espectacle dividit en dues parts: una més intimista i mística, i una segona enfocada al ball. L'artista algeriana, tocarà temes de música popular adaptats al segle XXI amb l'acompanyament d'una banda de fusió mediterrània.