Spanair recuperarà la ruta Girona-Madrid a la tardor sempre que cap altra companyia l'ofereixi

La companyia programarà un vol diari i descarta operar altres rutes des de les instal·lacions de Vilobí

Aquest dimecres s'ha confirmat el rumor que des de feia setmanes, i després de la retallada anunciada per Ryanair, situava la companyia Spanair novament a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva). Aquesta mateixa setmana va aterrar a l'Aeroport de Girona el darrer vol procedent de Madrid, una de les rutes de Ryanair amb major ocupació però que ha estat objecte de la ferotge retallada de vols que l'aerolínia de baix cost ha aplicat a Girona a causa del desacord amb la Generalitat sobre els diners que ha de rebre per continuar operant a l'aeroport gironí.

Aquest dimecres -durant un acte de la societat civil, política i econòmica gironina en defensa de la gestió descentralitzada de l'aeroport-, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha donat la primícia després d'explicar que el president d'Spanair, Ferran Soriano, l'havia telefonat per explicar-li les intencions de la companyia. A l'anunci d'Espadalé li ha afegit els detalls el director de relacions institucionals i comunicació, Jordi Juan, que ha explicat que es tracta d'una decisió que s'ha pres amb una condició ben clara: Spanair assumirà a la tardor la ruta Girona-Madrid sempre que no hi hagi cap altra companyia que l'ofereixi.

La retallada de Ryanair ha deixat l'aeroport sense la connexió Girona-Madrid, una de les rutes històricament reclamades i que ha tingut pocs intents reeixits de companyies que aconseguissin fer-lo rentable. Entre les aerolínies que ho havien intentat hi ha la pròpia Spanair que al gener del 2007 va començar a operar els vols entre les dues ciutats. La ruta anava bé i era rentable a la companyia fins que va irrompre Ryanair que, amb uns preu més econòmics, se'n va endur els passatgers d'Spanair, que va decidir cancel·lar la connexió.

Ara però, segons Juan, la companyia entém que la ruta és "important per al territori" i, per això, reconeix que faran un "esforç" perquè la ruta no és rentable econòmicament per Spanair. "Operar des de Girona no entra en els plans de la companyia ja que volem centrar-nos en el hub de Barcelona però entenem la situació especial que hi ha ara i que ha deixat Girona sense vol a Madrid", ha manifestat el director de comunicació que ha descartat però que Spanair comuniqui Girona amb d'altres destinacions.

Juan tampoc ha concretat els horaris dels vols ni els preus que podrien tenir però ha avançat que es tractarà d'un vol que sortirà a primera hora del matí de Girona i que no tornarà fins a darrera hora de la nit. El director de relacions institucional i comunicació ha reconegut que hi ha una negociació oberta amb la Generalitat per arribar a un acord sobre els diners que ha d'ingressar Spanair per volar des de Girona però no n'ha desvetllat els detalls. Ara bé, Juan ha assenyalat que no faran una "negociació mercantil" i ha afirmat que no pretenen "entrar en el joc de si no em dones tants diners no opero des de Girona".