JAT Airways connecta Belgrad amb Girona amb dues freqüències setmanals fins a l'octubre

Operadors turístics dels Balcans ja han reservat 100 places a cada vol per portar turistes a la Costa Brava

L'estratègia de l'AGi - l'associació formada per la Cambra, la Diputació de Girona i la Generalitat per a l'impuls de l'aeroport- és aconseguir atraure més companyies per diversificar i que l'aeroport no depengui excessivament, en aquest cas, de Ryanair. Dins aquest objectiu, aquest divendres s'ha presentat una nova companyia, la sèrbia JAT Airways, que vola ja des del 23 d'abril des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar fins a la capital sèrbia.

La companyia farà dos vols setmanals entre els dos territoris des d'ara fins a l'octubre. Això suposa un total de 44 operacions però que, segons el president de la companyia, es podrien ampliar fins a 60 perquè la ruta està tenint molt bona acollida al país balcànic. Prova d'això és que operadors turístics serbis han fet una reserva de 100 places per a cada vol per a turistes a qui ofereixen paquets d'estada a la Costa Brava. Ognjenovic ha explicat que el litoral gironí és "conegut i apreciat" pels serbis però que fins ara no tenien una línia aèria que els hi portés directament i només s'havien organitzat alguns vols xàrter.

L'objectiu final de la companyia és que la línia Girona-Belgrad es converteixi en una ruta permanent durant tot l'any. El president de la companyia ha agraït a l'AGi els esforços de col·laboració. Aquest organisme ha arribat a un acord per a tres anys -prorrogable per a dos més- i, a canvi, la companyia rep 35.000 euros cada any a canvi de promoció turística de la destinació. El delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, ha assenyalat que l'aportació pública està per sota de la despesa que la companyia ja ha fet en promoció i que, segons els càlculs de l'AGi, supera els 90.000 euros.

Un aeroport "madur"

Aquest divendres també s'han donat a conèixer les dades d'un estudi fet per l'Insetur sobre els visitants de l'aeroport durant l'hivern del 2010-2011. Aquest és el primer estudi -s'ha fet en base a 1.100 enquestes- que es fa sobre els passatgers i les seves prioritats en època hivernal. El mateix exercici d'anàlisi es va fer durant el passat estiu i, una de les conclusions, era que més de la meitat dels passatgers que arribaven a Girona es quedaven a la destinació i la resta escollia Barcelona. Aquesta tendència s'inverteix durant l'hivern ja que el 63% dels receptors se'n van cap a Barcelona i el tant per cent que resta a la demarcació de Girona cau fins al 35,5%.

Segons el director de l'Insetur, José Antonio Donaire, una dada important de l'estudi i que demostra que l'aeroport és "madur" és que es manté durant l'hivern un equilibri entre els passatgers receptors (que venen de fora) i emissors (que de Girona marxen a un altre lloc). Si a l'estiu el 41% eren passatgers que marxaven i el 52% eren dels que arribaven, a l'hivern aquestes xifres es mantenen sense massa variació: el 44% dels passatgers són emissors i el 53% receptors.

Donaire també ha destacat que l'aeroport té una àmplia zona d'influència i ha assenyalat que més de 12% dels passatgers provenen de la Catalunya del Nord fent de l'aeroport de Girona la seva primera opció a l'hora de volar.