Acaba amb èxit la perforació del tram de túnel del TAV a Girona que transcorre per sota d'edificis

El pas de la tuneladora no ha provocat moviments en els habitatges ni al paviment

L'Ajuntament de Girona ha tingut aquest dimarts una de les reunions tècniques que periòdicament manté amb representants d'Adif i les empreses encarregades de les obres del TAV a la ciutat. Segons ha explicat la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña, durant la trobada se'ls ha comunicat que la tuneladora Gerunda ha superat amb èxit el tram que havia de perforar per sota dels edificis a la zona del Güell. Aquest era el tram que més feia patir al consistori perquè és l'únic on la tuneladora va just per sota de zones habitades.

Salamaña s'ha facilitat de l'èxit de l'operació i ha assenyalat que no hi ha hagut moviments ni a les edificacions ni tampoc al paviment. "Cap casa ha patit repercussions en l'estructura pel pas de la tuneladora i tampoc ens ha trucat ningú per queixar-se, el que vol dir que els veïns no han notat res quan passava la tuneladora", ha explicat la tinenta d'alcalde. Segons dades dels controls efectuats per Adif, els moviment màxims que s'han registrat són d'un mil·límetre. Adif havia instal·lat 925 dispositius per captar qualsevol moviment de les estructures i el terreny, a banda de les lectures manuals que els tècnics fan diàriament.

La tuneladora va començar a perforar aquest tram la setmana de l'11 d'abril i només ha necessitat dues setmanes per superar la zona habitada. Està previst que entre aquest dimarts i dimecres arribi a la zona de la Devesa, concretament a la rotonda que hi ha al final de l'avinguda Ferran Puig. És en aquest punt que l'enorme cuc de ferro haurà de fer una aturada tècnica per canviar els mecanismes encarregats de foradar la terra ja que el subsòl dins el parc de la Devesa és diferent.

Després, la tuneladora es dirigirà fins enmig del parc urbà on s'està fent un altre pou de compensació -està previst que s'acabi la setmana que ve- i allà farà una parada més llarga per canviar-li tot el frontal abans d'afrontar una perforació de subsòl de roca, més dur del que fins ara ha travessat. La distància que separa la tuneladora del parc Central fins el punt de sortida, a Fontajau, és de 1.565 metres. La previsió és que la Gerunda recorri aquesta distància en uns sis mesos.