Al llarg de la N-II, a la C-35 a la Selva, a la C-260 a l'Alt Empordà o en carreteres locals com la GI-623 o la GI-555. La imatge de prostitutes oferint els seus serveis sexuals a peu d'asfalt s'ha convertit en un problema endèmic a les comarques gironines.
Per això, els representants polítics de l'Alt Empordà i la Selva, dos dels territoris on es concentren més noies, han aplaudit l'anunci que el conseller d'Interior ha fet al Parlament. Felip Puig ha assegurat que el Govern estudia aprovar una normativa amb l'objectiu final d'eradicar la prostitució de carretera, i que inclouria que els Mossos d'Esquadra poguessin multar tant prostitutes com clients.
La presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà ha dit estar "completament d'acord" amb el fet que cal abordar la problemàtica des d'un punt de vista de país. "El tema és legislatiu i és evident que la competències no és dels municipis", ha assegurat Consol Cantenys.
La presidenta també ha dit que, al seu parer, no és "impossible" acabar amb la imatge de joves als vorals de les carreteres. "Alguna possibilitat hi ha d'haver, perquè en altres països s'ha prohibit; per tant, espero que la proposta tiri endavant i gaudeixi del consens de tots els grups polítics", ha valorat Cantenys.
En la mateixa línia també s'ha expressat el seu homòleg a la Selva, Jordi Gironès. El president del Consell Comarcal ha dit que "ja era hora" que es prengués "una decisió ferma i assenyada" per poder esborrar "l'espectacle dantesc i estrany" que es viu a les carreteres gironines.
Gironès ha reclamat que l'afer es tracti "amb seriositat i rigor" i que, més que veure Mossos d'Esquadra multant prostitutes, el seu desig és, directament, "no veure prostitutes a les carreteres". Tant ell com Consol Cantenys, però, reclamen a la Generalitat que l'anunci del conseller no es quedi només"en un simple titular", sinó que es converteixi en un fet.
Els ajuntaments poca cosa poden fer
Tots dos presidents també han coincidit en el fet que la normativa -com ja ha anunciat Puig- ha de ser d'abast general. Tant Cantenys com Gironès admeten que els ajuntaments poca cosa poden fer a l'hora d'abordar la problemàtica de la prostitució de carretera, i que algunes ordenances que s'han impulsat, com la de la Jonquera (Alt Empordà), no s'han revelat efectives.
De fet, el seu alcalde, Jordi Cabezas, admet que és "bàsic" que els Mossos d'Esquadra puguin actuar. "Caldrà veure com es concreta la normativa, però si la problemàtica s'aborda amb una concepció de país serà molt més fàcil d'atacar", ha ressaltat l'alcalde.
Actualment, aquest Ajuntament té comptabilitzades una trentena de noies que ofereixen serveis sexuals a peu de carretera dins el seu terme municipal. Moltes més, però, exerceixen dins de locals. Precisament, el conseller també ha assegurat que, després de les eleccions municipals, parlarà amb els alcaldes per collar més les situacions irregulars en prostíbuls.
A més de la Jonquera, hi ha altres municipis de les comarques gironines que han impulsat ordenances per combatre la prostitució. Entre aquests, hi ha Sant Julià de Ramis (Gironès) o Vidreres (Selva) .
Per això, els representants polítics de l'Alt Empordà i la Selva, dos dels territoris on es concentren més noies, han aplaudit l'anunci que el conseller d'Interior ha fet al Parlament. Felip Puig ha assegurat que el Govern estudia aprovar una normativa amb l'objectiu final d'eradicar la prostitució de carretera, i que inclouria que els Mossos d'Esquadra poguessin multar tant prostitutes com clients.
La presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà ha dit estar "completament d'acord" amb el fet que cal abordar la problemàtica des d'un punt de vista de país. "El tema és legislatiu i és evident que la competències no és dels municipis", ha assegurat Consol Cantenys.
La presidenta també ha dit que, al seu parer, no és "impossible" acabar amb la imatge de joves als vorals de les carreteres. "Alguna possibilitat hi ha d'haver, perquè en altres països s'ha prohibit; per tant, espero que la proposta tiri endavant i gaudeixi del consens de tots els grups polítics", ha valorat Cantenys.
En la mateixa línia també s'ha expressat el seu homòleg a la Selva, Jordi Gironès. El president del Consell Comarcal ha dit que "ja era hora" que es prengués "una decisió ferma i assenyada" per poder esborrar "l'espectacle dantesc i estrany" que es viu a les carreteres gironines.
Gironès ha reclamat que l'afer es tracti "amb seriositat i rigor" i que, més que veure Mossos d'Esquadra multant prostitutes, el seu desig és, directament, "no veure prostitutes a les carreteres". Tant ell com Consol Cantenys, però, reclamen a la Generalitat que l'anunci del conseller no es quedi només"en un simple titular", sinó que es converteixi en un fet.
Els ajuntaments poca cosa poden fer
Tots dos presidents també han coincidit en el fet que la normativa -com ja ha anunciat Puig- ha de ser d'abast general. Tant Cantenys com Gironès admeten que els ajuntaments poca cosa poden fer a l'hora d'abordar la problemàtica de la prostitució de carretera, i que algunes ordenances que s'han impulsat, com la de la Jonquera (Alt Empordà), no s'han revelat efectives.
De fet, el seu alcalde, Jordi Cabezas, admet que és "bàsic" que els Mossos d'Esquadra puguin actuar. "Caldrà veure com es concreta la normativa, però si la problemàtica s'aborda amb una concepció de país serà molt més fàcil d'atacar", ha ressaltat l'alcalde.
Actualment, aquest Ajuntament té comptabilitzades una trentena de noies que ofereixen serveis sexuals a peu de carretera dins el seu terme municipal. Moltes més, però, exerceixen dins de locals. Precisament, el conseller també ha assegurat que, després de les eleccions municipals, parlarà amb els alcaldes per collar més les situacions irregulars en prostíbuls.
A més de la Jonquera, hi ha altres municipis de les comarques gironines que han impulsat ordenances per combatre la prostitució. Entre aquests, hi ha Sant Julià de Ramis (Gironès) o Vidreres (Selva) .