L'aeroport de Girona és l'únic de Catalunya que tanca el 2010 amb beneficis

Aena ingressa 10,55 MEUR per les operacions a les instal·lacions de Vilobí

L'Aeroport de Girona és la instal·lació aeroportuària catalana que més rentable surt a AENA. L'any passat, va tancar l'exercici amb 10,55 MEUR de beneficis. Unes xifres en la línia del 2009, quan l'aeroport va registrar al seu compte d'explotació un marge positiu d'11,14 MEUR.

En el capítol d'ingressos, l'aeroport va generar 37,6 MEUR: 24,6 MEUR per serveis aeroportuaris i 12,31 MEUR per serveis comercials. Si això es compara amb el 2009, les instal·lacions van registrar 39,68 MEUR. Pel que fa a les despeses, l'aeroport va generar 23,7 MEUR. El pagament dels sous del personal va suposar quasi 7 MEUR i també es van destinar 7 MEUR més a amortitzacions. Les despeses també estan en la línia del 2009, quan Girona es va gastar 24,09 MEUR.

Girona és l'únic aeroport català que registra beneficis. L'aeroport del Prat va perdre 73,88 MEUR en l'exercici del 2010, 28,3 més que els 45,58 MEUR del 2009. L'aeroport de Reus va tancar l'any passat amb pèrdues per valor de -4,64%, unes dades millors que les del 2009 quan les pèrdues van ser de -6,13 MEUR. Sabadell també és un aeroport deficitari per Aena. Al 2010 ha tancat amb -6 MEUR, una xifra similars als -5,49 MEUR del 2009.

Girona, el cinquè a nivell estatal en generar beneficis

Girona és el cinquè aeroport estatal que més beneficis genera per darrera de Palma de Mallorca (32,12 MEUR), Alacant (31,96), Tenerife Sur (17,6) i Gran Canària (14,92).

A nivell estatal, l'aeroport que té més pèrdues és el de Barajas amb -134 MEUR al 2010. Si comparem les xifres de l'aeroport de Girona amb d'altres ciutats similars per tamany, la majoria tanquen l'any en negatiu. Són els casos de Granada (-5,18 MEUR ), Córdoba (-3,7 MEUR), Santander (-4,91 MEUR), Santiago (-5,83 MEUR), San Sebastià (-4,57 MEUR), Pamplona (-5,67), León (-5,35 MEUR) o Albacete (-2,44).

El compte global d'Aena és negatiu, amb unes pèrdues de 275,07 MEUR. La suma de les pèrdues de Barcelona (-73,88) i Madrid (-134,72) genera el 75,8% del pressupost negatiu d'Aena.