Els candidats a l'alcaldia de Girona respondran les preguntes dels ciutadans a través del Twitter

Serà la primera vegada que es porta a terme aquesta experiència amb els alcaldables d'una ciutat catalana

Després de l'èxit de la iniciativa de STIC.CAT d'usar el Twitter perquè els ciutadans poguessin fer arribar les seves preguntes als candidats a les eleccions al Parlament l'octubre passat, l'entitat ha apostat per traslladar l'experiència als ajuntaments. Així, oferirà la Twittervista, que és com s'anomena l'aplicatiu informàtic a través d'on es fan i es responen les preguntes, perquè els candidats del PSC, CiU, ERC, PP, IC-V, CUP i SI a l'alcaldia de Girona puguin contestar les preguntes dels ciutadans.

La presidenta de STIC, Trina Milán, ha explicat que els qui adrecin les preguntes als candidats a l'alcaldia s'hauran d'identificar per assegurar la 'netedat' i el 'respecte'. L'experiència tindrà lloc des de dos quarts de vuit del vespre i durarà aproximadament una hora, tot i que probablement, si es repeteix l'èxit de l'experiència amb les eleccions al Parlament, el temps de pregunta-resposta s'acabi allargant.

Per participar en l'entrevista caldrà accedir a Twittervista.cat i escriure preguntes que no sobrepassin els 140 caràcters, que és l'espai establert al Twitter. Les qüestions es dividiran en quatre blocs, un dels quals se centrarà en el que passa dins la ciutat; un altre, per com afecta l'exterior el que succeeix a Girona; un tercer sobre les perspectives de futur de la ciutat, i un altre bloc general on encabir les preguntes que no es corresponen a cap dels anteriors.

Hi ha la possibilitat que els polítics no puguin respondre totes les qüestions, com va succeir l'octubre, i que se'ls permeti anar-les contestant a través del web de STIC.CAT durant una setmana. De fet, la Twittervista feta per a les eleccions al Parlament va arribar a acumular 400 preguntes en el punt més àlgid.

L'associació STIC.CAT (Societat de Tecnologia i Coneixement) va néixer el 2008 amb la vocació de ser una entitat que generi interactivitat i innovació en el context de la cultura i la llengua catalanes amb la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com a eix vertebrador. Un dels esdeveniments que promou són els Premis Blocs Catalunya, que pretenen generar activitats motivadores entre els internautes i amb la societat en general.