La manifestació a l'aeroport de Girona ha aplegat una tercera part del personal que Aena té a l'equipament. Dels 150 treballadors que hi ha, n'han pres part una cinquantena. Equipats amb xiulets, cartells i una pancarta on es podia llegir 'Per un servei públic, una Aena pública', els empleats han sortit del bloc tècnic i han portat la seva reivindicació fins a l'interior de la terminal, on han llegit un manifest.
El personal d'Aena critica que Foment hagi engegat el procés de privatització parcial dels aeroports, i sostenen que aquesta mesura posa en entredit tant les seves condicions laborals com els seus llocs de treball. 'Primer seran els de Madrid i els de Barcelona, i en seguiran d'altres; pel que veiem a venir, els aeroports on hi ha negoci i bons beneficis acabaran a mans de gran empreses privades', recull una part del manifest.
El text també es pregunta, però, què passarà amb els aeroports que siguin deficitaris. 'Se'ls quedarà l'Estat o els tancarà? O potser es vendran a preu de saldo?', recull l'escrit. El portaveu de la UGT a l'aeroport de Girona, Josep Codina, ha criticat que encara hi ha 'moltes incògnites' al voltant del procés de privatització, i que 's'amenaça' greument el futur de la plantilla.
'Volem un manteniment de l'ocupació i de les condicions laborals', ha reclamat Codina. I ha afegit: 'Tot i que actualment no siguin res de l'altre món, el fet que se'ns subrogui a una societat anònima obre la porta a expedients de regulació i a la pèrdua de drets'.
Baixada de passatgers i operacions
Els sindicats CCOO, UGT i USO també critiquen que, si es porta a terme la privatització de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar, se'n ressentiran tant els treballadors com els passatgers i les operacions. 'En el cas de Girona, la decisió de privatitzar està afectant negativament a l'aviació en general que, a causa de les noves taxes d'aterratge, està caient en picat', recull el manifest.
En aquest punt, Josep Codina ha explicat que, tot i que aquest 2011 s'hagin rebaixat taxes per a l'aviació comercial, no ha passat així amb la general. 'S'ha passat de pagar 5 euros per tonelada a 52; ens està desapareixent l'aviació general, i les escoles ja no fan vols a Girona perquè els surt més a compte anar a altres llocs com Sabadell', ha criticat el representant sindical.
A més, els treballadors també recorden que, a tot això, s'hi ha de sumar la retallada de vols anunciada per Ryanair a partir d'aquest estiu, que també influirà.
La manifestació d'aquest matí dels treballadors d'Aena també ha servit per escalfar motors davant les jornades de vaga que començaran a partir de Setmana Santa. 'La vaga és una mesura extrema, perquè el Ministeri de Foment no té voluntat de negociar', ha conclòs Josep Codina.
El personal d'Aena critica que Foment hagi engegat el procés de privatització parcial dels aeroports, i sostenen que aquesta mesura posa en entredit tant les seves condicions laborals com els seus llocs de treball. 'Primer seran els de Madrid i els de Barcelona, i en seguiran d'altres; pel que veiem a venir, els aeroports on hi ha negoci i bons beneficis acabaran a mans de gran empreses privades', recull una part del manifest.
El text també es pregunta, però, què passarà amb els aeroports que siguin deficitaris. 'Se'ls quedarà l'Estat o els tancarà? O potser es vendran a preu de saldo?', recull l'escrit. El portaveu de la UGT a l'aeroport de Girona, Josep Codina, ha criticat que encara hi ha 'moltes incògnites' al voltant del procés de privatització, i que 's'amenaça' greument el futur de la plantilla.
'Volem un manteniment de l'ocupació i de les condicions laborals', ha reclamat Codina. I ha afegit: 'Tot i que actualment no siguin res de l'altre món, el fet que se'ns subrogui a una societat anònima obre la porta a expedients de regulació i a la pèrdua de drets'.
Baixada de passatgers i operacions
Els sindicats CCOO, UGT i USO també critiquen que, si es porta a terme la privatització de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar, se'n ressentiran tant els treballadors com els passatgers i les operacions. 'En el cas de Girona, la decisió de privatitzar està afectant negativament a l'aviació en general que, a causa de les noves taxes d'aterratge, està caient en picat', recull el manifest.
En aquest punt, Josep Codina ha explicat que, tot i que aquest 2011 s'hagin rebaixat taxes per a l'aviació comercial, no ha passat així amb la general. 'S'ha passat de pagar 5 euros per tonelada a 52; ens està desapareixent l'aviació general, i les escoles ja no fan vols a Girona perquè els surt més a compte anar a altres llocs com Sabadell', ha criticat el representant sindical.
A més, els treballadors també recorden que, a tot això, s'hi ha de sumar la retallada de vols anunciada per Ryanair a partir d'aquest estiu, que també influirà.
La manifestació d'aquest matí dels treballadors d'Aena també ha servit per escalfar motors davant les jornades de vaga que començaran a partir de Setmana Santa. 'La vaga és una mesura extrema, perquè el Ministeri de Foment no té voluntat de negociar', ha conclòs Josep Codina.