CCOO, UGT i USO presentaran dimarts la convocatòria de vaga als aeroports per Setmana Santa

Centenars de treballadors d'Aena es manifesten al Prat per reclamar al govern espanyol que reprengui les negociacions amb ells

Els sindicats estan ultimant els detalls de la vaga, però Caro ja ha avançat aquest divendres que, si es produís, seria durant el primer dia de sortida de les vacances de Setmana Santa, i duraria tot el dia, i no només unes hores.

Els sindicats estan estudiant, també, afegir a aquesta protesta alguna altra convocatòria durant l'operació sortida de les vacances d'estiu. 'Jo no compraria un bitllet per Setmana Santa perquè no se sap si aquest vol podrà sortir o no', ha aconsellat, de moment, Caro.

Dimarts presentaran la convocatòria, però el govern tindrà uns quaranta dies per evitar la protesta: els que van des de llavors fins a l'arrencada de Setmana Santa. Els sindicats esperen que el ministeri de Foment torni a la taula de negociació amb ells.

Els treballadors reclamen més garanties pels seus llocs de treball, un cop el ministeri ja ha assegurat que el seu conveni col·lectiu es mantindrà a pesar que un 49% d'Aena es privatitzi i la gestió d'aeroports com el del Prat passi a mans privades. Això si finalment s'executa la mesura, a la qual els sindicats s'hi oposen.

Una vaga anunciada reiteradament

Aquest nou anunci dels treballadors arriba després de la manifestació que van celebrar dissabte a Madrid i recorda la situació d'abans del Nadal: Ja llavors, els sindicats van anunciar mobilitzacions contra la mesura que planeja l'executiu de Zapatero per Nadal, però finalment les van avortar després de la protesta dels controladors que va paralitzar l'espai aeri estatal.

Per això, una de les consignes que cridaven aquest matí uns 400 treballadors (pràcticament la totalitat de la plantilla d'Aena segons CCOO) durant la seva protesta era 'Zapatero, escolta, que nosaltres avisem!'.

Els empleats saben que les protestes laborals a l'aeroport no tenen gaire bona premsa, després de l'ocupació de pistes del juliol del 2007 per part dels treballadors de Handling, que va acabar amb la condemna d'alguns d'ells, i les baixes massives dels controladors pel passat pont de la Puríssima, que va menar a la militarització del col·lectiu.

'Estem lluitant pels nostres drets i també pels drets dels ciutadans'

Per això, Caro s'ha esforçat en subratllar que, segons el seu parer, no només estan defensant les seves garanties laborals. 'Estem lluitant pels nostres drets i també pels drets dels ciutadans a tenir un servei de transport i aeroport en condicions de seguretat i qualitat', ha dit, tot assegurant que la privatització d'aeroports com el de Heathrow, que gestiona l'espanyola Ferrovial, han produït un 'desgavell' en la infraestructura.

Caro també ha assegurat que privatitzar aeroports com el del Prat o Barajas suposaria fer pagar a tots els ciutadans el que costen. 'Actualment el servei d'aeroport el paga qui vola; qui no vola no paga ni un euro', ha dit Caro. 'Si es privatitza i es trenca la xarxa d'Aena, haurem de pagar impostos per sufragar els aeroports, perquè ara els beneficis es reinverteixen, i en el futur una empresa s'emportarà els diners', ha considerat el sindicalista.