La Generalitat es replantejarà el parc aeroportuari de Girona si les obres no comencen abans de juliol

La crisi i les dificultats que travessen les empreses adjudicatàries fa que encara no s'hi hagi posat ni una totxana

Abans d'arribar a l'aeroport de Girona, hi ha un cartell en una rotonda on es pot llegir 'Parc aeroportuari logístic'. Al seu darrere i envoltat per una tanca, però, només hi ha un terreny sense cap mena d'edificació.

Aquest espai havia d'acollir un complex de serveis, aprofitant la proximitat amb les instal·lacions de l'aeroport. En concret, s'hi planejava aixecar un hotel de tres estrelles (amb sis plantes i 128 habitacions), 6.000 metres quadrats d'oficines, una benzinera i una àmplia zona comercial i d'aparcament.

La nova ciutat aeroportuària, que generaria 400 llocs de treball, suposava una inversió de 41,3 MEUR. La construcció es va adjudicar a la UTE formada per les empreses Proinosa, Gestió i Serveis Trade Center, Iter Metropolità i Grup Prestige Hotels.

L'arribada de la crisi, i les dificultats en què es troben algunes empreses del grup, ha fet que encara no s'hagi posat ni una totxana del nou complex. Els drets de superfície -que permeten iniciar la construcció- s'esgoten aquest juliol, i si la zona es troba com ara, la Generalitat ja ha anunciat que replantejarà el projecte.

'Amb el moment econòmic actual, no es veu amb seguretat que es desenvolupi la zona de serveis', concreta el nou director general de Cimalsa, Isidre Gavín. Per això, des d'ara i fins a l'estiu, la Generalitat analitzarà totes les possibilitats que hi ha sobre la taula. 'Des de tornar a adjudicar-ho tot fins a construir només alguns dels serveis', ha avançat Gavín.

Entre les primeres activitats que es podrien aixecar, hi hauria la benzinera i un aparcament. 'El projecte inicial, tal com es va presentar, no aniria per bon camí; per això estudiarem si podem segregar-lo i desenvolupar-lo en part', ha afegit el nou director general de Cimalsa.

Isidre Gavín també s'ha mostrat convençut que la zona de serveis podrà tirar endavant, encara que només sigui en part. 'La potència de les comarques de Girona i el seu turisme fan que d'una manera o altra es pugui desenvolupar activitat en aquesta zona', ha concretat.

La CIM la Selva, al 85% d'activitat

Els terrenys on ha d'anar la zona de serveis contrasten, però, amb l'activitat que viuen els de l'àrea logística. I és que la Central Integral de Mercaderies (CIM) la Selva, ja té venut al 100% tot l'espai logístic i funciona al 85% d'activitat.

En concret, només hi ha una petita parcel·la que encara s'ha d'edificar, i alguna nau que es lloga. Tota la resta, estan ocupades per empreses entre les quals es troben companyies com DHL, Shencker Logistics, el Grup Logístic Vilarroya o TDN.

De moment, el director general de Cimalsa explica que el Govern 'no es planteja ampliar l'activitat logística, perquè el moment actual no permet un creixement fort de la demanda'. I hi afegeix: 'A més, encara es podria encabir alguna altra empresa dins la superfície actual'.

En total, el futur parc aeroportuari i logístic al voltant de l'aeroport de Girona ocupa una superfície de 22,5 hectàrees. D'aquestes, 92.115 metres quadrats estan destinats a la instal·lació d'empreses; la resta de terrenys, es reservaven per al parc aeroportuari.

Aprofitant la visita a la CIM la Selva, Isidre Gavín també ha aprofitat per parlar de la Logis Empordà. El director general de Cimalsa ha posat les instal·lacions com a 'exemple' de cap on ha d'anar 'la logística del país'. A més, la proximitat amb el futur corredor mediterrani de mercaderies ha fet que Gavín assegurés que, avui dia, 'té més sentit el projecte intermodal de l'Empordà que no apostar per incrementar la CIM la Selva'.