Veïns d'Olot diuen ''prou'' al pas de camions pel vial Sant Jordi

Aquest fa de circumvalació amb els túnels de Bracons

La plataforma 'No és un vial, és un carrer!' ha demanat a l'Ajuntament d'Olot (Garrotxa) que es limiti el trànsit de vehicles amb mercaderies perilloses, tràilers de gran tonatge i camions d'animals vius per les vies urbanes, en especial pel vial Sant Jordi, que fa de circumval·lació amb els túnels de Bracons.
També han exigit que es "fiscalitzi" el pas de vehicles pesants per aquests túnels, que són l'objecte, diuen del malestar dels veïns pel trànsit del vial. De fet, indiquen que aquest trànsit rodat fa malbé tot sovint el vial, i demanen que es mantingui en les condicions de qualitat corresponents a l'ús "extrem" que se'n fa. Precisament, l'Ajuntament ha fet aquesta setmana obres de millora del ferm per valor de 50.000 euros.
 
Altres mesures que exigeixen els veïns agrupats en la plataforma són marcar un límit de velocitat "màxima i real" a 40 quilòmetres per hora de nit i en els trams més poblats, a 30, així com implementar radars i controls. Actualment els senyals són de màxim 50, i els veïns ho consideren "una barbaritat".

Demanen també, que es programin semàfors permanentment en ambre a partir de les deu de la nit, promoure una campanya per conscienciar els conductors o augmentar la vegetació a les zones on n'hi ha menys.

A més, reclamen que es revisi la normativa del transport d'animals vius, purins i altres residus, perquè 'posen en dubte que "en molts casos" es compleixi.

Sol·liciten, de la mateixa manera, que es facin estudis tècnics "exhaustius i imparcials" de les afectacions, i afirmen que tenen dret a "conèixer els perjudicis" als quals estan "sotmesos".

Finalment, demanen que s'estudiï el cobrament d'indemnitzacions o peatges i que s'impulsi l'inici "immediat" del tram de la variant que ha de permetre connectar el municipi amb els túnels de Bracons sense haver de passar pel vial Sant Jordi.