Els hotels de Girona omplen només tres de cada deu habitacions els primers mesos de l'any

Per atraure clients en temporada baixa els establiments ofereixen paquets turístics més econòmics pensats per parelles

El president de l'associació d'hotelers gironins ha afirmat que fa tres anys que el sector està patint davallades en l'ocupació a causa de la crisi i també perquè ha augmentat el nombre de places hoteleres a la ciutat. Nicolazzi però ha manifestat que aquest inici d'any està essent molt complicat i que les xifres d'ocupació 'són preocupants'.

'Les dades diuen que a partir d'un 30-32% d'ocupació els hotels comencen a ser deficitaris', ha alertat Nicolazzi que reconeix que, a més, la crisi ha fet abaixar el preu mig de les habitacions i, per tant, els hotelers han reduït també la producció.

A l'Associació d'Hostaleria no se li escapa la importància que Ryanair té per al turisme i l'afluència de visitants a la ciutat i les comarques gironines. Per això, el president de l'associació ha instat la Generalitat a signar allò que l'anterior Govern havia preacordat amb la companyia.

'El sector entén que Ryanair és la única companyia que pot oferir els serveis que actualment proporciona l'aeroport de Girona', ha manifestat Nicolazzi que reconeix que, des de l'aterrada de l'aerolínia al Prat i la conseqüent davallada de vols des de Girona, s'han reduït entre un 8% i un 10% les pernoctacions als hotels gironins.

'Molts dels turistes que du Ryanair es queden a Girona i la decisió de Ryanair afecta molt a totes les comarques', ha afirmat el president dels hotelers gironins.


Paquets turístics per a la temporada baixa

Per tal d'atraure turistes en les setmanes més fluixes de l'any, l'Ajuntament de Girona i alguns hotels de la ciutat s'han unit per tal d'oferir uns paquets turístics pensats per parelles que combinen, a millor preu, allotjament, dietes i 'experiències sensorials'. Sota el nom 'Girona. Ho sentiràs tot', els diferents hotels ofereixen ofertes per dormir i menjar a la ciutat i combinar-ho amb alguna visita cultural, concerts, activitats gastronòmiques o rutes per les botigues més emblemàtiques de la ciutat.

Els preus oscil·len entre els 32 euros per persona i altres ofertes superios als 200 euros depenent de cada activitat. El programa s'ha desenvolupat gràcies a una subvenció de 18.000 euros de la Generalitat i el Fons Social Europeu que permet pagar la promoció de les ofertes en diferents mitjans de comunicació i a través d'Internet (les ofertes ja es troben anunciades al web www.girona.cat/turisme). Els hotelers han insistit que contractar els paquets turístics surt més econòmics que si un client vol fer les mateixes activitats per separat i contractant-les directament pel seu compte. 'Hem intentat ajustar els preus al màxim', ha reconegut Nicolazzi.

Els paquets turístics estan pensats per parelles de la zona de Barcelona i la Catalunya Nord que vulguin passar un cap de setmana a Girona. En concret, el perfil del visitant pel qual s'ha pensat l'oferta és una parella d'entre 30 i 50 anys, de nivell socioeconòmic mig-alt i amb interessos culturals i gastronòmics-enològics.

Les promocions dels paquets turístics són vàlides per als caps de setmana del 18 de febrer al 26 de març i, de moment, ja s'hi ha afegit els hotels Llegendes, AC Bellavista, Peninsular, Ciutat de Girona, Carlemany o NH Girona.