Tossa de Mar omplirà la muralla de mappings amb efectes de llum i so

És una iniciativa per atraure més turisme fora la temporada d'estiu

L’ajuntament i l’Associació Professional d’Empresaris d’Hostaleria de Tossa (APEHT) van signar un conveni fa uns dies amb l'objectiu de desenvolupar accions de millora de la qualitat de l’oferta turística de Tossa. Doncs bé, la primera de les accions ha estat la creació de “Tossa fontdellum”, un projecte consistent en portar a terme projeccions sobre les muralles des de la Platja Gran fent servir les tècniques del mapping i els efectes de llum i so que combinarà la història del municipi amb apartats temàtics relacionats amb esdeveniments històrics, com la pirateria, el mar, la pesca o els indians.

El projecte es presentarà demà a les 13:30h. a la Fira B-Travel de Barcelona i comptarà amb la presència de David Font, director de l’Agència Catalana de Turisme; Gisela Saladich, alcaldessa de Tossa; Mª Àngels Pujals, regidora de Turisme de Tossa; Francesc Zucchitello, president de l’APEHT; Ramon Curós, director del projecte; i Aleix Gorgorió, creatiu del projecte.

Els objectius del projecte són portar visitants a Tossa fora de la temporada d’estiu; relacionar-ho amb la cultura i la història de la població; aportar un valor afegit a qualsevol dels altres actes que es fan; i fomentar les pernoctacions. Les projeccions es realitzaran els dies 19, 20 i 21 d’abril; 3 i 4 de maig i 17 i 18 de maig. El cost, que s’emmarca dins el Pla de Foment del Turisme, és de 71.435,81 €, dels quals l’ajuntament pagarà el 60% i l’APEHT el 40%.

Concretament, el projecte es basa en la llegenda local d’”El llibre de Tossa” de Josep de Palau, i mostrarà la formació de la vila i la seva història donant pas a diferents temàtiques cada cap de setmana de projecció. Així, la idea és narrar en veu en off la formació del paisatge, els primers poblats i la construcció de les muralles i, després, donar pas a diverses temàtiques, que s’iniciaran sempre amb aquesta construcció de base.

Aquestes temàtiques, en una primera fase, seran:

-Flor de Mar.
-Pirateria, vil·la marinera i mar.
-Els indians i les amèriques.

Per a cada un dels trams entre torre i torre, s'instal·larà un projector. L’equip de so instal·lat a la platja constarà de 8 caixes de 1.250 watts i 4 subs de 1.250 watts amb una potència mínima de 15.000 watts de so. Com a efectes especials, aniran màquines de fum a cada una de les torres, així com 8 focus mòbils als merlets de la muralla i 8 focus mòbils sota muralla.

Cada nit hi haurà 2 sessions en 4 idiomes (català, castellà, francès i anglès) i, entre elles, tindrà lloc el 1er Concurs Nacional de Mapping de Tossa, un concurs on es convida a totes les escoles de disseny d’Espanya a presentar les seves propostes. Aquest concurs estarà composat per dues parts: els projectes que estan fets expressament per Tossa i els que no són originals, sinó adaptats al format de les muralles i no tenen a veure amb la vila però són de prou qualitat per a projectar-los. A més, hi haurà dues categories de participació: general i educativa:

Categoria general

Aquesta categoria està oberta a qualsevol empresa, professional o no, dedicada al món audiovisual i al mapping.

Categoria educativa

Aquesta categoria està oberta a tots els alumnes d’escoles de disseny i altres especialitats creatives.

Els premis són:

Categoria general: 3.000 € en vals de Tossa APEHT.
Categoria educativa: 1.000 € en vals de Tossa APEHT.
Premi popular categoria general i educativa: 2.000 € en vals de Tossa APEH.
El proper 1 d’abril finalitza el termini per a presentar les propostes.
La regidora de Turisme i Promoció Econòmica, Mª Àngels Pujals, vol destacar la feina feta que s'està  portant a terme conjuntament amb el sector privat. “La millora de la governança, el tenir un pla de foment de la Generalitat per desenvolupar i totes les accions diverses de promoció de Tossa dutes a terme per l'equip tècnic de l'oficina de Turisme són senyal de bon feina”, conclou.