La Generalitat negocia amb tres companyies que podrien operar des de l'Aeroport de Girona

Eudald Casadesús confirma que una de les aerolínies aportaria 14 nous vols des de Vilobí d'Onyar

Pocs dies després de ser nomenat oficialment nou delegat del Govern, Eudald Casadesús ja va afirmar que una de les prioritats del seu mandat seria aconseguir que Ryanair es quedi a Girona. De moment, abans de les eleccions, l'AGi -formada pel Govern, la Generalitat i la Cambra de Comerç- va signar un document d'intencions on es garantia la presència de Ryanair a l'aeroport fins al 2016.


Casadesús ha dit que aquest document cal signar-lo de manera definitiva i convertir-lo en conveni però ha recordat que Ryanair i l'AGi tenen signat un acord vigent fins a finals del 2011. 'És una prioritat però no és urgent perquè el conveni està vigent fins a finals d'any', ha assenyalat.

Malgrat reconèixer la importància capital que la companyia irlandesa té per a l'aeroport de Vilobí d'Onyar, Casadesús ha destacat que també cal diversificar el nombre de companyies que hi operen. Actualment, des de Girona només opera Ryanair i el seu monopoli el trenca tímidament Transavia, amb sis operacions setmanals a Amsterdam.

Actualment, la Generalitat, a través de l'AGi, manté converses amb tres empreses que podrien operar des de l'aeroport. Segons ha avançat el delegat del Govern, hi ha tres aerolínies interessades en volar des de Girona i Casadesús confia que aquest any es puguin tancar els tractes. Una de les companyies, segons ha explicat, oferiria 14 vols. Totes són empreses europees que oferirien vols internacionals al continent europeu.

Aposta pel traspàs

Un text pactat al Congrés aquesta setmana determina que el territori podrà participar en la gestió de l'aeroport de Girona, malgrat no s'ha aclarit a través de quins organismes o fins a quin punt. Per això, Casadesús ha afirmat que l'aposta de CiU és pel traspàs de la gestió de l'aeroport de Girona, Reus i Sabadell. 'Volem que es compleixi el que determina l'Estatut', ha manifestat Casadesús.

Segons ha reflexionat el delegat, si la Generalitat pogués gestionar les instal·lacions podria disminuir les taxes aeroportuàries i, així, entén que seria més fàcil captar noves companyies per trencar el monopoli de Ryanair.