L'estiu del 2009, la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres va denunciar l'empresa de Joan Bofill, Faber Gotic, per vulneració de drets de marca de propietat intel·lectual i de drets d'imatge. Fonts de la Fundació han explicat que es considerava que l'exposició permanent que Bofill mostra a Barcelona amb obres de l'artista és competència deslleial per la Fundació, i per això, van portar el cas als jutjats.
Un any i mig més tard però, el procés està aturat. I és que Joan Bofill, comissari d'aquesta mostra a Barcelona i propietari de bona part de les obres que s'hi exposen, ha presentat un escrit de recusació considerant que el procediment judicial pateix una presumpta falta d'independència. Bofill ha denunciat que l'advocat demandant per part de la Fundació Gala-Salvador Dalí, pertanyent al bufet de Miquel Roca, ha tingut relació va ser administrador judicial amb el mateix jutge en un important concurs de creditors.
Per això, Bofill considera que el jutge actual no pot ser imparcial i confia que se li assigni un altre magistrat per tenir 'un judici just'. A més a més, Bofill nega qualsevol de les acusacions que fa la Fundació Gala-Salvador Dalí. Creu que no s'utilitza en cap cas la marca de la Fundació i defensa que tots els objectes que ven amb els logotips de la Fundació són productes que compren als seus distribuïdors.
D'altra banda, Bofill defensa la presència d'aquesta col·lecció a Barcelona com a 'pont entre Barcelona i Figueres'. Pel responsable de la mostra, els turistes que arriben a la capital catalana tenen amb aquest espai, la possibilitat de conèixer l'obra de Dalí i sempre, assegura Bofill, se'ls recomana la visita la Fundació per completar l'itinerari artístic. Bofill diu però, que Barcelona 'es mereix' una mostra com aquesta, que conté fins a 700 obres de Salvador Dalí.