El Congrés rebutja assimilar les taxes de l'aeroport de Girona a les d'aeroports similars

Macias diu que els diputats de CiU estan 'desolats' i que l'aeroport de Girona serà 'poc competitiu'

Macias ha exposat que els PGE 'preveuen un nou marc taxes aèries, diferenciant grans i petits aeroports, i es queda curt' perquè si bé hi ha una taxa on l'aeroport de Girona s'inclou amb aeroports similars, no passa el mateix amb la taxa d'aterratge, ja que s'inclou 'als aeroports d'un nivell superior' i considera que aquest fet 'el fa poc competitiu'.


L'esmena de CiU volia diferenciar els períodes d'estiu i d'hivern. D'aquesta manera entre l'1 de novembre i el 30 d'abril Girona compartiria taxes amb Reus, Almeria, Astúries, Corunya, Federico García Lorca Granada-Jaén, La Palma, Múrcia San Javier, Santander, Vigo i Saragossa, que són de 3,88 euros per tona, amb un mínim per operació de 19,40 euros.

En canvi, entre l'1 de maig i el 31 d'octubre hauria d'assumir les taxes dels aeroports de Bilbao, Fuerteventura, Eivissa, Lanzarote, Menorca, Santiago, Sevilla, Tenerife Nord i València, que són de 5,29 euros la tones amb un mínim per operació de 52,90 euros. El que acaba pagant l'usuari 'són uns dos euros', però les companyies tenen en compte aquestes dades per mantenir-se o marxar, segons Macias.

Macias considera que d'aquesta manera Girona estaria al grup 'dels aeroports que han de competir a base de captar companyies de baix cost' per ser 'plenament competitius'.