ICV aposta pel tren-tramvia per crear una xarxa de mobilitat sostenible a les comarques gironines

Joan Boada lamenta que la construcció del TAV es tradueixi en l'abandonament del tren convencional

'El model que defensem no és precisament el que s'està desenvolupant en aquests moments', d'aquesta manera Joan Boada s'ha desmarcat de les propostes de la resta de formacions polítiques pel que fa a mobilitat. El cap de llista ecosocialista per Girona ha defensat un nou model de mobilitat que aposti sobretot per la xarxa ferroviària, tant per a mercaderies com per al transport de persones. Boada ha afirmat que és 'inadmissible' que només el 3,9% de les mercaderies del país es transportin per tren i ha afirmat que cal una aposta decidida per impulsar aquest tipus de transport amb el corredor del mediterrani.


Si no es fa aquesta aposta, Boada alerta que a les comarques gironines hi haurà el TAV i 'catorze carrils de carreteres' que no serviran per relligar ni cohesionar el territori. Joan Boada ha lamentat que les presses per construir el TAV -ha afirmat que el país és el que té més quilòmetres d'alta velocitat per càpita a nivell europeu- hagi anat en detriment de l'aposta pel tren convencional i que això ja hagi provocat, per exemple, que hagin desaparegut dos trens que unien Figueres i Portbou. 'El TAV no és per a qüestions quotidianes', ha lamentat Boada que defensa construir una xarxa de tren-tramvia a les comarques gironines.

Per al candidat ecosocialista els avantatges són clars: el tren-tramvia pot unir grans ciutats i, alhora, pot servir per a la mobilitat interna perquè és capaç de 'penetrar dins els grans nuclis urbans'. Joan Boada, que ha assegurat que fa deu anys que defensen aquesta opció, aposta per una xarxa amb línies que uneixin Girona amb l'aeroport, Girona amb la Costa Brava tornant per la Bisbal, una altra entre Figueres i Roses i una darrera entre Olot, Banyoles i la capital. L'enllaç entre Girona i Figueres es faria amb el tren convencional. També proposa crear un sistema d'intregració tarifària perquè es converteixi en la forma de transport quotidiana a les comarques gironines.