Twitter sobre rails amb el conseller Nadal per parlar sobre el traspàs de regionals i les incidències ferroviàries

El titular de Política Territorial i Obres Públiques conversa amb un grup d'aficionats a la xarxa social durant el trajecte Girona-Barcelona

El conseller Joaquim Nadal ha canviat aquest dilluns el cotxe oficial pel tren per anar fins a Barcelona. Aficionat a la xarxa social Twitter (confessa que té més de 2.000 seguidors), Joaquim Nadal ha volgut agafar el Mitja Distància que surt a les 7.10 de Girona per trobar-se amb un grup d'usuaris d'aquesta xarxa social, que cada matí munten una trobada al darrer vagó del comboi.

La reunió, que el grup ha batejat com 'Rails and Tweets', va néixer amb l'objectiu de bolcar a la xarxa tant els pensaments dels usuaris com la realitat amb què es troben durant cada trajecte. Així, si hi ha qualsevol incidència o retard, ràpidament agafen els seus mòbils i envien una 'piulada' a la xarxa social.

'Les eines 2.0 estan a l'abast de tothom i permeten explicar què passa en temps real', afirma un dels integrants del grup, Jordi Perales. Aprofitant la immediatesa que dóna el Twitter i, segons concreta Perales, 'com que hi ha un desconcert total en la informació que dóna Renfe', els grup d'usuaris envia missatges a la xarxa social cada vegada que es troben amb alguna incidència.

Aquest dilluns, i a dos mesos per fer-se efectiu el traspàs dels regionals, el conseller del PTOP ha volgut compartir amb aquest grup l'hora i mitja que dura el trajecte fins a Barcelona. Després de superar la sorpresa inicial -només un dels twittaires sabia que Nadal hi aniria-, els diferents usuaris han conversat amb el conseller sobre què comportarà el traspàs.

Els usuaris del Twitter han preguntat al conseller si, a partir del proper 1 de gener, hi haurà trens nous, es mantindran els preus o canviaran els horaris. Sense oblidar l'escenari electoral, Nadal els ha respost que la intenció del Govern és no apujar preus, i que l'arribada del TAV el 2012 permetrà redistribuir trànsits 'i tenir més solcs a la línia per canviar freqüències i col·locar-hi més trens regionals'.

Manca d'informació i potencial 2.0

Una de les queixes generalitzades ha estat, també, la manca d'informació per part de Renfe davant les incidències. En aquest punt, Nadal s'ha servit del potencial que tenen les eines 2.0 a l'hora de respondre els usuaris.

'A través de les xarxes socials és possible crear mecanismes d'actualització permanent', ha afirmat el conseller. I hi ha afegit: 'Per això, cal que Renfe i les empreses públiques s'adonin que sobre el tren passen coses que es poden radiar en directe, i que cal que integrin aquests sistemes a l'hora de donar informació, o aniran contra corrent', ha ressaltat.

Nadal també ha explicat als usuaris que, a partir del proper 1 de gener, el fet que la Generalitat gestioni el sistema, permetrà al Govern 'tenir llibertat per dir a l'operadora si el servei que presta és l'adient i, en cas que no sigui així, poder contractar-lo amb els ferrocarrils francesos'.

A més dels twittaires, la trobada d'avui també ha comptat amb la participació d'alguns integrants de la Plataforma d'Usuaris de Renfe. Les diferents converses i impressions no s'han quedat només al vagó de tren i -com no podia ser d'altra manera- també han anat omplint 'piulades' al Twitter.

A més de les converses, els usuaris també han enviat impressions sobre el viatge. Així, sense anar més lluny, el conseller ha anat relatant les impressions que li provocava el paisatge vist des de la finestreta del tren. Poc després de dos quarts de nou -i complint horari- el tren ha completat el trajecte fins a Barcelona.